State Titles! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu State Titles! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu

State Titles!

Door: Marianka

Blijf op de hoogte en volg Marianka

28 Maart 2011 | Australië, Maroochydore

Hoe meer ik van mijn tijd hier wil genieten, hoe meer er natuurlijk fout gaat...Maandag nog getraind, 's avonds echt nog een goede boardtraining gehad. M-parcours, het eerste deel was wat langer en moest op 80%. Het tweede deel vanaf het strand moest voluit, en was iets korter. Ook het rennen op het strand naar het startpunt moest voluit. Er waren leuke golven en het was zwaar, maar zo fijn als het volbracht is.

Dinsdagmorgen ging ik naar de gym, voelde me niet anders dan normaal. Ik zat op een bankje klaar voor de eerste oefening, stond Erica, een teamgenootje aan de deur. Ik stond op om de deur voor haar open te maken, maar kon niet meer rechtop komen omdat m'n onderrug vastzat!
Ik heb de rest van de week dus op bed gelegen om te rusten, elke dag naar de fysio geweest, hopend dat ik op tijd klaar zou zijn voor state. Het was het mooiste weer buiten, leuke golven, dus ik werd hardstikke gek binnen!!
Uiteindelijk moest ik van de fysio gaan beslissen wat ik met state zou doen. Ik gaf aan dat ik niet goed ben in zulke beslissingen maken, en dat ik heel graag zou willen racen. Toen heeft zij aangegeven dat ik zaterdagmorgen mijn warming-up moest doen, en als ik niet harder dan 80% kon paddelen ik niet moest racen.
Op vrijdagmorgen eerst naar Tiarnee gaan kijken, zij moest op school een crosscountry rennen, en ze heeft die even super dik gewonnen! Daarna naar Kurruwa vertrokken en nog heel rustig aan gedaan, beetje gezwommen en het voelde allemaal oké. Zaterdagmorgen voelde het ook allemaal oké, dus besloten voor board en ski race te gaan.
Wat zijn de State Titles leuk!! Veel mensen, veel goede sporters, het weer was erg goed en de sfeer is super. Het was sinds vrijdagavond harder beginnen te waaien, dus hoe later het werd op zaterdag hoe hoger de golven werden. Voor de zondag voorspelden ze drie meter, iedereen in opgewekte spanning daarvoor dus! De wedstrijd zelf verliep alles behalve vlotjes, het duurde en duurde, dat zelfs sporters klaagden. Normaal doen ze State blijkbaar over drie dagen, dit keer twee...Maargoed, tegen drie uur kon ik aantreden voor mijn ski race. Ik kwam goed uit, toen we rond de boeien aan het gaan waren kwamen er al opbouwende golven onderdoor. Dus op de terugweg zag ik een golf achter me opbouwen en wist dat ik er keihard voor moest paddelen, maar werd toch opgetild en met mijn punt recht naar beneden gelanceerd. Ski rechtomhoog de lucht in...Tot zover mijn ski race, niet denderend. Ze moeten de wedstrijd om vier uur stoppen, zodat ze nog genoeg daglicht hebben om eventueel vermiste sporters te kunnen zoeken. Dus werden alle board races, surf races, swim teams, board rescues, rescue tube rescues, rescue tubes en taplin naar de zondag verschoven! Met de omstandigheden die voorspelt werden een drukke dag! 's Avonds hadden we nog bespreking en zijn we met een hele groep gaan eten.

Zondagmorgen waren de golven inderdaad hoog! En het zou wederom langzaam alleen maar meer gaan worden. Je paddelt letterlijk omhoog en als 'ie net wil gaan omslaan is het snel inschatten en beslissen wat te doen:P Ik voelde me prima, totdat mijn warming-up alleen maar slechter ging, erin rennen ging niet meer fatsoenlijk, liggend boarden en op de knieën niet meer, het benam me de adem weer dus ik voelde de bui al hangen. Ik kwam uit het water en liep langs de teammanager en een vader die altijd helpt marshallen. Zij kwamen me achterna en riepen me terug en hebben me ter plekke m'n board afgenomen en terug naar de tent gestuurd. Uiteindelijk ook een goede beslissing, werd alleen maar stijver en kon niet rechtop staan, maar ik had zo graag willen racen!!! Boehoe! De wedstrijd was super gaaf, spannende finales gezien met spectaculaire acties in de hoge golven. Weer nieuwe mensen leren kennen, het gezellig gehad met mensen van Maroochydore, ik heb zin in Aussiessss! Deze week dus weer rusten, fysio, ik hoop heel erg dat ik de tweede helft van de week weer het water op kan, maar ik wil in ieder geval klaar zijn voor de Aussies. We vertrekken zondag als het goed is, dan vanaf dinsdag wedstrijden. Zondag is de finaledag, daar kijk ik nu al naar uit om 'de goeie' daar te zien racen. En de dagen daarna doen we wat themaparken aan de Gold Coast, whoehoe! Super leuke dingen op komst! En hoe dichterbij de dag komt dat ik naar huis vlieg, hoe meer ik besef wat ik hier ga missen!

Ik hoop dat thuis ook alles goed gaat, ik zie jullie snel! x

  • 12 April 2011 - 11:23

    Maike:

    Waar blijft het verslag van de Aussies:) Veel plezier de laatste weken, geniet ervan!! xx

  • 12 April 2011 - 18:36

    Rianne:

    Haha, ik was er ook al op aant wachten :)

    Tot snel!!

    Grxx Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianka

Heerlijk naar Australië om bij de Surf Club in Maroochydore te gaan trainen!

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 68534

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 29 April 2011

Trainen in Australië!!

Landen bezocht: