Nog maar drie dagen... - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu Nog maar drie dagen... - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu

Nog maar drie dagen...

Door: Marianka

Blijf op de hoogte en volg Marianka

25 April 2011 | Australië, Maroochydore

Nog maar drie dagen te gaan…De afgelopen week spullen naar huis gestuurd, al wat laatste inkopen gaan doen, van mensen afscheid genomen en vooral lekker naar het strand gegaan en genoten.

Mijn computer kreeg hier vorige week donderdag nog even een virus. En met Nederlands als ingestelde taal die niet wil veranderen in Engels is dat voor de Australische computermakers best lastig! Zelfs met mijn vertaalhulp kregen we de taal niet verandert, waardoor het allemaal wat langer duurde om ´m te maken. Op dinsdag kreeg ik bericht dat ´ie gemaakt was, gelukkig.

Op vrijdag was mijn griepje stukken beter, was eindelijk in staat om antiverkoudheid spullen te halen en heb een pitstop op de club gemaakt om bij te komen:P. ’s Middags ben ik met Brianna en Tiarnee gaan zwemmen in Alexandra Headlands en heb daarna skateboardles gehad van Tiarnee en Jeneya (nichtje). Het lijkt wel alsof iedereen hier kan skateboarden en het ziet er zo makkelijk uit…

Zaterdagmorgen hadden we mensen van de club uitgenodigd om gedag te komen zeggen, omdat Anneloes maandag al zou vertrekken. We hadden boterhammen met hagelslag gemaakt om iedereen te laten proeven. ’s Middags naar de nipper break up gegaan, het einde van het seizoen dus werden alle prijzen uitgereikt en konden ze in het zwembad spelen. Ik ben daarna nog bij de patrol gaan zitten om wat te kletsen met de mensen daar. ’s Avonds zijn Anneloes en ik gaan eten in de surfclub, want dat hadden we nog niet eens gedaan!

Anneloes en ik werden op zaterdag door een man uitgenodigd om op zondagmorgen om zeven uur mee te komen skiën. Ik ben uiteindelijk gegaan en het bleek een hele groep oude(re) mannen te zijn, inclusief de onverstaanbare opa die me altijd kusjes op m’n voorhoofd geeft! We zijn naar Point Cartwright bij Mooloolaba gevaren en terug op de niet zo fantastische runners. Was een leuke paddel en die mannen varen stiekem toch nog flink door! Daarna nog wat op de club gezeten, en ben ’s middags terug gegaan omdat ik m’n truitje was vergeten. Er zijn altijd bekende mensen op de club om mee te kletsen, dat is echt super leuk! Brianna heeft voor ons Nasi Goreng gekookt, om te oefenen voordat ze het op school moet maken. Goed gemaakt, beetje smaakloos:P maar dat hebben we dan ook mogen toelichten toen we net als in het tv-programma Masterchef punten moesten geven!

Maandag is Anneloes naar huis vertrokken en ik ben al mijn bezittingen hier eens gaan ordenen en kijken hoe ik ze naar huis ging krijgen:D. Een bedrijf in Brisbane stuurt goedkoop alles de wereld over. Ik ben gaan wegen en inpakken, zodat ik nog wat speling in mijn koffer had en de rest is in twee tassen gemoffeld. Het regende toch de hele dag, dus dit was wel een goede bezigheid. ’s Avonds nog gaan surfen met Brianna.

Op dinsdag morgen om zes uur met Brianna en Dale bij de surfclub gaan surfen. Na het ontbijt terug geweest om allerlei Maroochydore spullen in te slaan. Ik ben door het plaza gesjeesd op zoek naar cadeautjes voor de familie hier en andere dingen die ik nog nodig had. Brianna had een video nodig voor school, Amanda was te druk in de keuken dus ben ik maar even met ‘r op en neer gereden, dat vind ik geen probleem:D.

Woensdagmorgen ben ik gaan zwemmen in Maroochydore en heb Clint bezocht in zijn kantoor om ‘m te bedanken voor het afgelopen seizoen. Jane, een moeder van de club, heeft me opgehaald en we zijn naar de Eumandi markt geweest. Een super grote markt met daarbij eetkraampjes met eten van over de hele wereld. Er stond zelfs een kraam met Dutch poffertjes! Ik wist niet dat die zo internationaal speciaal waren…We zijn nog langs hun oude huis in Eumandi gereden en langs hun huidige huis in Kawana Island. Leuk om te zien waar ze wonen en Jane vertelt zo veel over wat er te zien is, leerzaam! Ik ben met Dale nog even golven gaan pakken op m’n nieuwe board voordat het donker werd. Daarna klaargemaakt, want een groepje meiden van de surfclub had me uitgenodigd voor een afscheidsdiner! We zijn bij een pizza / pasta restaurant gaan eten, super lekker! Oh, en we hebben natuurlijk Cold Rock als desert gegeten. :) Ze gaven me een koala met de Australische vlag als brandmerk en een Australische vlag waar ze allemaal wat opgeschreven hebben. Zo lief dat ze dat allemaal gedaan hebben!

Donderdag was de dag van het geduld….de hele dag gewacht tot TNT mijn twee tassen op zou komen halen om ze naar het bedrijf te vervoeren wat ze uiteindelijk zal versturen. Ze zouden tussen acht en twee komen, dat is al een groot tijdsbestek, en uiteindelijk kwam hij dan om half 3! Maargoed, ik ben blij dat alles op weg gaat. Om vier uur naar de club gegaan om gedag te zeggen tegen een jongen die van Noosa moet komen. Hij kwam naar de club dus we konden nog even meeten. Oma Massie moest ook naar de club, dus heeft ze me mooi in de auto meegenomen:D. Op de terugweg Dale’s surfboard van de club meegenomen en daarna snel naar Alex gegaan om te zwemmen met Brianna.

Op Goede Vrijdag om vijf uur opgestaan om naar Double Island te gaan. Het ligt 50 km van Fraser Island vandaan en om er te komen moesten we met het veer een rivier over en hebben we nog een half uur over het strand gereden. Het was een super mooie dag, we zijn helemaal naar Double Island Point gereden, mooie rotsen, verlaten strand en allemaal dieren in hun natuurlijke leefomgeving. Er lag een Goanna zo groot als een krokodil te zonnen op een rots, de vissen kwamen in scholen gejaagd om ons heen zwemmen en arenden zweefden in de lucht op zoek naar voedsel. We hebben daar tenten opgezet en de hele dag gezwommen, gesurft en van de zon genoten.

Zaterdagmorgen zijn Amanda, Tiarnee en Brianna gaan rennen, ik ben mee gaan fietsen want heb weer last van mijn rug. Tiarnee rent iedereen er met gemak uit, dat is wel leuk om te zien. We zijn naar het strand geweest, de kinderen hebben knuffels staan verkopen in de voortuin, Jeneya was jarig dus hebben daar ‘cupcakes’ gegeten en we hebben ’s avonds gebarbecued.

Paaszondag! En de paashaas is bij mijn slaapkamerdeur langs geweest! Heb een koala met ‘Australia’ en de vlag op zijn buik gekregen, en paaseieren! We hebben ontbeten met Ashley, Lisa, Byron en Jeneya, van wie ik ook nog een chocolade paashaas kreeg! Na het ontbijt naar het strand geweest, even gesurft ondanks de pijn in mijn rug. Ik ben met Ian en Beverly (opa en oma Massie) naar hun huis in Diddillibah (jep, in één keer goed uitgesproken;)) gegaan. Een super groot huis midden in de natuur, geen geluid van auto’s en een veranda helemaal rondom het huis. En een spa in de tuin waar toch niemand je kan zien! Ik ben ’s middags naar de surfclub gegaan en heb nog wat mensen gesproken.

Vandaag is het Anzac Day (Australian and New Zealand Army Corps) in Australië. Ter herdenking van alle soldaten die in WWI en WWII voor Australië en Nieuw Zeeland zijn gesneuveld. Op 25 april 1915 bij het opkomen van de zon landden de Australische en Nieuw Zeelandse troepen op het strand van Gallipoli, Turkije. Zij werden daar massaal neergeschoten. Daardoor is de ‘Dawn Service’ ontstaan en deze wordt gehouden op het tijdstip dat de troepen in Gallipoli aankwamen. Daarom was de eerste herdenking vanmorgen al om 4.15u! Wel erg mooi, met doedelzakmuziek en de tonen op een trompet die in de oorlog elke morgen klonken bij zonsopgang, en elke avond om de gesneuvelde soldaten te herdenken. Nog wat toespraken van verschillende mensen, en mensen om me heen werden er emotioneel van. Om vijf uur toch nog maar even terug in bed gekropen:). Om acht uur was de mars vanuit school, waarna er ook nog toespraken zijn gehouden maar daar zijn we niet meer bij gebleven.

Deze laatste dagen zal ik nog wel vaak naar de club gaan om afscheid te nemen van mensen, naar het strand gaan en de laatste dingen kopen / organiseren voordat ik vertrek. Woensdag gaan mijn board en ski terug naar Hayden om verstuurt te worden. En ’s avonds neem ik de familie mee uit eten. Donderdagavond ga ik om 23u op weg naar huis! Ik zie nog niet echt op tegen de lange reis, ik heb lang genoeg tijd gehad om over de heenreis heen te komen:P. Ik zal het hier wel gaan missen, strand, zon, golven, de mensen, de leefstijl. Maar ik ben er van overtuigd dat ik een aantal mensen nog wel ergens terug ga zien. Ze hebben in ieder geval een verblijfplaats in Nederland als ze besluiten naar Europa te komen!

Als ik terugkom ben ik weer weg naar een trainingsstage van één week, maar in ieder geval tot heel snel!! Ow, en ik heb nog allerlei foto’s geupload: https://picasaweb.google.com/mariankapeeters/DoubleIsland# x x

  • 25 April 2011 - 14:52

    Myrna:

    Wat goed om te lezen dat je het nog steeds zo goed naar je zin hebt meid! Ik heb heel veel zin binnekort lekker bij te praten!!! X

  • 26 April 2011 - 09:31

    Ilse:

    Haa Mari,
    Vond het heel leuk je verhalen te lezen :)
    Super dat je daar zo'n leuke tijd hebt gehad.
    Geniet nog van de laatste dagen en alvast een heele goeie terugreis.
    En dan zie ik je zaterdag weer :D
    xx Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianka

Heerlijk naar Australië om bij de Surf Club in Maroochydore te gaan trainen!

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 68534

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 29 April 2011

Trainen in Australië!!

Landen bezocht: