Awesome Aussies! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu Awesome Aussies! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu

Awesome Aussies!

Door: Marianka

Blijf op de hoogte en volg Marianka

13 April 2011 | Australië, Maroochydore

De Aussies zijn helaas ten eind, maar wat was het gaaaaaaaf!! Een hele happening die ik niet had willen missen:).

De week voor Aussies heb ik nog veel op bed gelegen met gedurende de week steeds een beetje meer beweging. Elke dag een fysiobezoekje en stretchtoefeningen in de hoop op tijd fit te zijn. Op vrijdag heb ik op mijn nieuwe ski wat in de rivier gevaren en op zaterdag even mijn board geprobeerd in Alexandra Headlands! Super gaaf! Ben ’s middags met wat meiden van de club gaan winkelen voor het Aussies feest:D.
Op zondag vertrokken we dan naar de Gold Coast! Anneloes en ik hadden een fijn appartement tegenover het wedstrijdgebied, ideaal!

Maandagmorgen op tijd onze materialen gaan laten wegen, zodat we de drukte een beetje voor zouden zijn. Anneloes haar board was zelfs te licht! Maar met een duik in zee, wat wax en zand zo opgelost. ’s Middags zijn we met Amanda, Brianna en Tiarnee gaan winkelen in Pacific Fair, een winkelcentrum in de buurt. Om 3:00u hadden we nog training, ben op mijn board begonnen maar voelde mijn rug meteen. Wilde (nog) niks forceren dus ik ben gaan zwemmen.

Dinsdag: Aussies time!!! Deze wedstrijddag was super langzaam, we lagen ver achter op schema en alles duurde een eeuwigheid. Daarbij de strenge veiligheidsmaatregelen na het ongeval van vorig jaar, dat hield allemaal een beetje op. Aan het einde van de dag was dan eindelijk mijn ski race aan de beurt, zijn er twee series van start gegaan en daarna is alles gecancelled omdat het te gevaarlijk zou zijn. De hele dag voor niks zenuwachtig geweest;)! ’s Avonds bespreking gehad bij Broadbeach surfclub. Er was al één goud binnen door de onder 15 first aid!

Woensdag was het dan racetijd!! Om 7:00u weer gezamenlijke warming-up. Er was nog steeds een flinke shore break, net als op dinsdag. Het eerste op het programma was de ski race, dus meteen in serie twee kon ik van start. Ik heb proberen te doen wat Clint me heeft geleerd en verteld en ik wilde voor mezelf een goede race varen. Ik kwam goed uit naar de boeien en had een goede weg in naar de finish! Ik kwam als 8e over de finish en er gingen er acht door! Een ronde verder! Dat is meer dan ik verwacht had.
Anneloes en ik deden board rescue samen. De boeien lagen in de gutter, omdat tot achter de break te gevaarlijk zou zijn. Terwijl de onder 15’s en onder 17’s in de arena’s verderop wel tot achter de branding gingen! Een beetje korter vind ik geen probleem, maar dit was wel heel kort:p! We werden uiteindelijk vierde in onze serie en er gingen er maar drie door:(. In mijn board race niet doorgekomen, mijn race was wel oké. Anneloes had moeite om uit te komen op board, werd wat met de stroming meegenomen. Ze heeft wel het rondje afgemaakt! In haar surf race series is ze niet doorgekomen. ’s Avonds veel last van mijn rug, zal wel door de inspanning komen. We hadden we meeting en we kregen gezamenlijk een ‘roast meal’.

Donderdag: al drie dagen Aussies voorbij!!:( Had erg veel last van mijn rug en heb alleen wat gezwommen in de warming-up. De kwartfinale ski stond meteen op het programma. We werden op de weg naar de boeien gesmasht. Sommige meisjes rolden zelfs met hun ski om de golf voorbij te laten gaan. Anderen kozen ervoor om zich stijf te maken en te hopen op het beste:P. De weg in was wel netjes, maar hier eindigde mijn avontuur op mijn ski! Georgie, Izzy en Brianna hadden goud op de onder 15 board relay! En Georgie en Brianna zijn eigenlijk nog onder 14! Weer meeting ’s avonds waar alle resultaten en bijzonderheden even werden aangehaald.

Op vrijdag begonnen de march past en beach flags pas om 13:00u. Er waren super veel march past teams, met livef band. Super leuk om te zien. Sommige teams nog in traditionele kleding, anderen in het badkleding of teamshirt. Heb Anneloes gekeken, één stokje was het doel, dat is gelukt en bracht haar verder naar de kwartfinale op zaterdag! Aan het einde van de dag meeting met pastadiner.

Zaterdag was de dag van een heleboel semifinales en finales. Erg gaaf om te kijken en Maroochydore deed het super goed. In een periode van drie uur in de middag bleven de goede berichten en medailleplaatsen van verschillende arena’s over de walkie talkie binnenkomen! Dat is super om allemaal mee te maken! Na de meeting zijn we met een groep uit gaan eten en nog even iets gaan drinken met Julia en David van Duitsland. Zij gingen op zondag weer verder naar Adelaide om naar accommodaties voor de WK 2012 te kijken.

Zondag finaledag, en het was propvol op het strand!! Om 7:00u was er een herdenking voor Saxon Bird die vorig jaar is overleden tijdens Aussies. Om 8:00u hebben we tussen de march past teams over het sprintterrein gemarcheerd, voor de tribunes langs die al vol zaten! Super sjiek! De hele dag finales gekeken en de laatste Maroochydore sporters aan de start gezien. Na het einde van de wedstrijd was de laatste meeting, en Maroochydore bleek vierde in totaal te zijn geëindigd! Achter Northcliffe, Mooloolaba en Manly! Dat was al super lang niet meer voor gekomen en super om dit dan mee te maken! We hebben even bij de trailer gezeten, maar er mocht eigenlijk geen ‘trailer park party’ worden gehouden zoals andere jaren omdat het teveel overlast veroorzaakt. Daarna ging iedereen wat eten / zich omkleden. De ‘feestavond’ was niet veel soeps. Iedereen was overal in verschillende bars, Anneloes en ik kenden buiten onze clubleden niet veel mensen. En iedereen was überhaupt te dronken om een gesprek mee te voeren:P.

Maandagmorgen om 8:00u naar Dreamworld en White Water World vertrokken. Leuke parken, we zijn alle attracties afgegaan en de leukste glijbanen afgegleden. Sommige glijbanen waren echt eng! Heerlijk door het park gerend en met banden van de banen gegaan. ’s Avonds waren we helemaal uitgeteld van het wandelen.:D

Ik ben dinsdagmorgen even naar het strand gegaan om te zwemmen. Om 8:00u al aangenaam warm om in je bikini rond te lopen, daar geniet ik toch nog even van. De rest van de dag wat door het winkelcentrum gewandeld en het appartement in orde gemaakt. ’s Avonds zijn we naar The Australian Outback Spectacular geweest. Super!! Het is een soort van theater restaurant show met paarden wat een verhaal vertelt over de Aborigionaltijd, waarna de pioniers komen met paard en wagens. Paarden wordt gebruikt in de oorlog en worden tegenwoordig nog gebruikt in de outback. Een mooie show, mooie beelden, lichteffecten en alles eromheen van binnenkomst tot het verlaten van het gebouw is in thema. Allemaal typisch Australisch. We hadden wat duurdere kaartjes en werden daardoor als VIP’s behandeld! Rode loper, gratis foto’s, gratis drankjes, goede plaatsen etc. Alles en alles erg leuk!

Vannacht een griepje gekregen, vanmorgen toch even mee geweest naar het strand met Brianna en Tiarnee, de rest van de dag niet veel soeps geweest. Nu gaat het echt op z’n eind lopen hier. Anneloes vertrekt komende maandag al en ik de week erna. Boehoe! Tiarnee heeft het af en toe al niet meer dat ik over een paar weken weg ga. Germ! Maar komt goed, ze hebben vakantie van school, dus we kunnen nog fijn leuke dingen doen.

Ik ben benieuwd hoe straks alle thuis is, waarschijnlijk nog precies hetzelfde:P. Ik kijk er naar uit iedereen weer te zien, ook al ga ik het hier toch ook wel missen! Tot snel! x x

  • 13 April 2011 - 10:14

    Tante Leon Uit Neer:

    ha die Marianka en Anneloes! Bedankt voor het uitgebreide bericht van jullie Aussieservaring. Op de eerste plaats gaan jullie binnenkort het weer missen... Ik wens jullie een behouden terugreis! En wat je hebt dat heb je... een hele mooie tijd in een verweg land. Geniet nog van de laatste dagen. Groetjes, Leon!

  • 13 April 2011 - 10:37

    Ilvy:

    Heej Mari,

    Goed van je skirace! Ik ben net terug (was wel maar 3 maanden weg), maar alles is inderdaad nog precies hetzelfde. Echt raar hoe snel je hier weer went.

    Leuk je binnenkort weer te zien! Tot snel!x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianka

Heerlijk naar Australië om bij de Surf Club in Maroochydore te gaan trainen!

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 68534

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 29 April 2011

Trainen in Australië!!

Landen bezocht: