Trainingen bijna ten eind... - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu Trainingen bijna ten eind... - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu

Trainingen bijna ten eind...

Door: Marianka

Blijf op de hoogte en volg Marianka

21 Maart 2011 | Australië, Maroochydore

Het is bijna gedaan hier!:( Afgelopen week nog gewoon getraind, veel snelheidswerk. De tweede helft van komende week is het als goed is rustig. Komend weekend State Titles, en volgende week is herstel van State Titles en voorbereiding op Aussies. Van 5-10 april zijn de Aussies in Kurrawa, en daarna begint voor de sporters hier hun off-season. Ik ben er nog echt van aan het genieten, golven, warm water, lekker weer, mooie omgeving. Ik realiseer me dat ik dat toch wel zal missen!

De oersaaie maandagmorgen zwemtraining had ik jullie al verteld. Ik heb ook accommodatie voor State en Aussies gezocht en geboekt, in Broadbeach, heel dicht bij het wedstrijdgebied. Heerlijk! Mijn board was eindelijk gerepareerd, dus ook dat is spik en span voor de komende wedstrijden. In de week dat Anneloes en ik naar Cairns waren hadden ze in Maroochydore super hoge golven en heel rommelig door de harde wind. Maandagmiddag waren ze nog steeds hoog, maar wel al wat minder. Achter in de branding waren dikke dumpgolven op een ondiepe zandbank, dus dat was opletten. Daar wil je niet onder liggen onder je board!:P We moesten tien keer op race speed uit naar een boei achter de branding, rustig terug in. Ik ben uiteindelijk vijf keer uit geweest, soms duurde het lang voordat ik achter de branding was en soms kwam ik eigenlijk regelrecht uit. Was super vermoeiend en ik had schuurplekken gepaddeld van mijn borstkast tot op mijn bovenbenen en alles ertussen waar geen bikini zat! Auwtsj dat brandt!

Dinsdagmorgen naar de gym geweest en ’s middags met ski een paddelback. Dit keer een redelijk korte, start in Mooloolaba haven ergens, door de rivier de zee in, terug naar Maroochydore, de riviermond in. Op een bank in Maroochydore River nog een aantal starts gedaan en de trailer weer geladen. Het was een fijne paddel!

Woensdagmorgen zwemtraining van Bugsy. Normaal zet Collin, de hoofdcoach die alle trainingen behalve woensdagmorgen geeft, al een training op het bord. Nu stond er niks en moest Bugsy er dus een maken. Nou, ik zeg Bugsy for President! Die snapt tenminste hoe je trainingen interessant maakt. Het was redelijk wat hard zwemmen, en toch leuk!

Het inzwemmen was 1000m; per 50m afwisselen: borstcrawl, benen, armen, een techniekoefening.
Vervolgens 20x50m; 50m rustig
50m; 25m rustig, 25m hard
50m; 25m hard, 25m rustig
50m hard
Toen twee keer de volgende set:
4x100m borstcrawl; per 100m opbouwen van rustig naar hard. Starten per 1.30
100m benen

Vervolgens 200m borstcrawl op tijd, met start
400m rustig
2x50m borstcrawl op tijd
400m borstcrawl en rugcrawl afwisselen.
En toen waren we al klaar! Omdat State eraan komt heeft ‘ie het kort gehouden.

Toen ik thuis kwam en m’n bed wilde opmaken, zat er iets donkers op mijn vensterbank wat ik nog nooit eerder daar had zien zitten. Ga ik dichterbij kijken blijkt het een grote, dikke pad te zijn! Die moet door het huis zijn gehopst, want hier zitten vaste hortjes in de ramen. En heeft toen mijn kamer gekozen en is naar het raam gehopst. De hele familie er natuurlijk bijgeroepen. Schijnt dat padden giftig zijn, dus ze vinden het allemaal super vieze beesten. Amanda heeft ‘m in een emmer gevangen en op straat losgelaten:). Ben na het ontbijt nog gaan boarden, was een goed rip waar ik steeds vrij makkelijk door eruit kon. En er waren super leuke golven! ’s Avonds board M-shapes gedaan, ééntje als warming-up en drie op 90%. Het middenstuk als je terugkomt naar het strand en over het strand moet rennen, en vervolgens weer het water in moet is zo dodelijk! En het laatste stuk na de M, het strand oprennen en in sprint naar het startpunt, dat is ook altijd heerlijk.;) Wel heel goed denk ik!
Amanda, Dale en Brianna zouden na het avondeten vertrekken naar Coolangatta voor de Nipper State Titles. Oma Massie zou komen voor Tiarnee. Dikke tranen en harde uithalen, Tiarnee wilde niet dat mama zou vertrekken. Uiteindelijk zijn ze dan toch vertrokken, maar na een half uur stonden ze alweer terug binnen! Amanda is gebleven en zou dan donderdags met Ashley, Dale’s broer, meegaan. Dan zou Tiarnee op school zijn en was het weer een nachtje minder.

Donderdag ben ik naar de gym geweest. Tiarnee ging weg naar school en Amanda zou dan vertrekken naar de Gold Coast. Komt er een telefoontje van Ashley (hij is under11 agemanager) dat er een meisje in under11 heeft afgezegd, of Tiarnee niet mee kan komen om in te vallen. Tiarnee is dan wel eigenlijk in under10, maar had op Branche ook al meegedaan omdat ze nodig was. Dus hup, tas voor haar ingepakt en afgehaald van school. Helemaal door het dolle heen natuurlijk, en die gelukspoeperd kan gewoon met mama mee naar de Gold Coast! En ik bleef ineens helemaal alleen achter voor de rest van de week, met de hond…
De skitraining ’s avonds was wel heel leuk, leuke golven. We hebben vijf keer tot aan de haaiennetten en terug moeten varen, inclusief start, alles op race speed. Aan de haaiennetten kregen we ook nog even rust.

Vrijdagmorgen opgestaan en meteen maar de hond uitgelaten. Hij poept en plast nog steeds binnen en in de garage, dus dat kan ik telkens opruimen. Dat is de rest van de dagen dat ik alleen was ook zo gebleven. En als het regent doet ‘ie al helemaal niks buiten, want binnen is het veel aangenamer om te gaan zitten.:( Ik ben nog boodschappen gaan doen voor de komende dagen, suuuuper veel bleek, ik kreeg het maar net mee op m’n fietsje. Was blij dat ik heel thuis was met de heuvels hier.
’s Avonds de boardtraining was vrij kort maar alles was hard. We moesten drie keer met start naar een boei die op wedstrijdafstand lag, op race speed. Daar veel rust tot we eigenlijk hersteld waren en als een race weer terug in. De vierde keer zijn we rustig uit gegaan en hebben we ‘een WK finale’ terug naar het strand geracet.

Zaterdag toen ik opstond voelde ik me niet goed, ben weer even terug gaan slapen. Daarna wel naar de patrol gegaan waar we heerlijk in de regen naar drie mensen in het zwemgebied hebben kunnen kijken.:P En de hele tijd alle surfers uit het patrolgebied moeten jagen. Er waren daar ook wel goede golven…’s Middags nog naar de boardtraining geweest. Starts, finishes en golven poppen op je knieën. We mochten geen fouten maken in wat we deden, nou als ik zoiets hoor gaat spontaan mijn foutenmaker in werking! Klungeligheid ten top.

Zondagmorgen naar de teamuniform presentatie voor de Aussies geweest. Hebben allemaal een jasje gekregen en als het goed is krijgen we nog een pet. Dat was al snel afgelopen en heb de rest van de middag rustig aan gedaan.
De Maroochydore Nippers hebben voor het eerst sinds 28 jaar weer de State Titles gewonnen, met vier punten voorsprong op Northcliffe!! Super goed, dus die hadden ’s middags een feetje in Coolangatta op het strand.

Dale is net al terug gekomen, de rest moet nog arriveren. Dan geef ik de grootste zorg van de hond weer over.:)

Ik ga hier de laatste weken nog even genieten, het gaat zo snel!!!

Tot snel! x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianka

Heerlijk naar Australië om bij de Surf Club in Maroochydore te gaan trainen!

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 68534

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 29 April 2011

Trainen in Australië!!

Landen bezocht: