Cairns & Port Douglas - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu Cairns & Port Douglas - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu

Cairns & Port Douglas

Door: Marianka

Blijf op de hoogte en volg Marianka

14 Maart 2011 | Australië, Maroochydore

Het was een week met alleen maar mooie, leuke, spannende en indrukwekkende dingen! Maandag nog gewoon getraind en alles klaargemaakt voor de trip naar Port Douglas en Cairns. Dinsdagmorgen vroeg opgestaan om met de bus naar het vliegveld te gaan. Daar werd ik dit keer eens niet aangehouden voor de explosieven test, maar het was de beurt aan Anneloes. In Cairns werden we opgehaald door een busje en zijn we naar Port Douglas gereden. Daar hebben we de hele middag rondgelopen, winkels en strand bekeken. Het is een gezellig klein dorpje waar het er allemaal rustig aan toe gaat.

Woensdag werden we opgehaald en naar de Marina gebracht, wat na twee minuten in de bus ongeveer om de hoek bleek te liggen. Dus de terugweg hebben we maar gelopen:P. We gingen aan boord van de ‘Poseidon’ waarmee we naar drie verschillende ‘reef sites’ zijn gegaan om te duiken / snorkellen. Aan boord werden we ingedeeld in groepen, snorkellers, introductie duikers en gecertificeerde duikers. Anneloes kon meteen nog eens gebruik maken van haar pas behaalde duikcertificaat. Ik besloot om mee te doen in de introductie groep en ik heb er geen moment spijt van gehad! Ik vond het super leuk en je komt zo heel dicht bij het koraal en de vissen. We hebben drie keer gedoken, elke keer in een ander reef. Echt SUPER! ’s Avonds zijn we nog wat gaan drinken met wat mensen van de boot en wat instructeurs.

Donderdagmorgen zijn we opgehaald een naar de skyrail in Cairns gebracht. In gondels ‘vlieg’ je dicht over een groot regenwoud. De eerste stop was in Red Peak, waar we een korte rondleiding van een gids hebben gehad door het regenwoud. We hebben wat uitleg gehad over bomen en planten en er was een slang! De tweede stop was in Barron Falls, waar een gigantische waterval is. Enorm en indrukwekkend. Uiteindelijk doorgegaan naar Kuranda, een toeristisch dorpje met veel winkeltjes. We hebben de locale Aborigionals kunnen bewonderen die hun hangplek voor de slijterij hadden gekozen. Lekker wat gezeten, rond gewandeld, gewinkeld om vervolgens met de trein terug naar Cairns City te gaan. Het was een mooie oude trein en oude stijl stations. Onderweg nog een keer bij de waterval gestopt voor foto’s en toen lekker verder geboemeld. In Cairns sliepen we in een groot, raar ruikend hostel. Daar onze spullen neergezet en door Cairns gaan lopen. Ik was niet onder de indruk van Cairns, vies, overal Aborigionals en Japanners. We hebben winkels bekeken, zijn gaan eten en we kwamen Cerys Rudall van het Britse Surf Lifesavingteam tegen! Na het eten nog een spontane Japanse massage genomen in de nightmarkets dus toen waren we helemaal fris voor de raftingtrip van vrijdag! ’s Nachts hadden we trouwens nog dronken hostelgenoten voor onze deur staan schreeuwen en twee tellen later ging het brandalarm af…Daarna was alles wel ineens heel rustig en konden we verder slapen;).

Vrijdag om zes uur opgestaan om naar de Tully River te rijden. We kwamen door Tully waar alle bomen scheef stonden of gebroken waren en waar huizen ingestort waren door cycloon Yasi. Best indrukwekkend om te zien. Het raften was super gaaf! Verschillende keren omgekiept, alle kanten op gezwiept en door een stroomversnelling heen gezwommen. Echt leuk, zoals ook te zien is aan de foto’s:P. Er was een Nederlander mee op de rafttrip, daar hebben we ’s avonds mee gegeten.

Zaterdag alles ingepakt en uitgecheckt. Nog wat rondgelopen in het winkelcentrum van Cairns om vervolgens op weg te gaan naar het vliegveld. We zijn weer goed aangekomen in Maroochydore.

Zondag de hele dag gerelaxt en opgeruimd. Ben ’s morgens mee geweest naar de State Titles teamuniform presentatie van de nippers. Super mooi allemaal en veel! Vanmorgen (maandag) weer naar de zwemtraining geweest en het was officieel weer een set voor in de categorie ‘meest saaie trainingen ooit’ namelijk: 10x400m borstcrawl, zonder verdere opdracht. Hatsjiekidee! Uiteindelijk hebben we er acht gedaan, maar ik dacht na de eerste al: ‘waar ben ik mee bezig?’.

De rest van de week weer trainen, als het goed is is dit de laatste volle trainingsweek. Volgende week hebben we een halve taperweek richting State Titles van volgend weekend. En de week erna zijn de Aussies al! Komende zondag zijn onze teamuniform presentaties, ik ben benieuwd hoe het eruit ziet.

De foto’s van Cairns en Port Douglas staan op internet: https://picasaweb.google.com/mariankapeeters/Australie02#

Ik hoorde dat het weer bij jullie ook erg lekker is, na de winter. Dat moet lekker aanvoelen om met deze temperaturen weer buiten te trainen. Geniet ervan, dat doe ik hier ook:).

See you soon! x

• 14 Maart 2011 - 17:17

Ollie:

super vette onderwater foto's van Great Barrier Reef!!

• 15 Maart 2011 - 11:42

Myrna:

Wooooow! Die onderwater foto´s! :D

• 15 Maart 2011 - 18:48

Opa Sjra.:

hallo marianka. ik heb jouw verhaaltje gelezen,erg mooi allemaal.nog veel groetjes van mij.

• 16 Maart 2011 - 09:36

Eric:

Als ik jouw verhaal lees over Cairns, beleef ik het weer opnieuw. Klinkt heel bekend. Leuk om de foto's van de watervallen, trein, skyrail en het Great Barrier Reef te zien. Brengt weer herinneringen boven aan mijn vakantie in 2006. Geniet naast het trainen van het mooie land en veel succes met de wedstrijden.