Een onofficiële herstelweek;) - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu Een onofficiële herstelweek;) - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu

Een onofficiële herstelweek;)

Door: Marianka

Blijf op de hoogte en volg Marianka

07 Maart 2011 | Australië, Maroochydore

Deze week heb ik ervoor gezorgd dat ik een beetje bijkwam van vorige week, en er zijn mooie vooruitzichten voor komende week!

Maandagmiddag hadden we boardtraining vanaf de surfclub. We bleven achter de branding en deden twee sets van 10x2 minuten op 80%. In de tweede set na zes keer moest de helft van de groep ineens vertrekken. Zonder uitleg, alleen ‘jullie zijn klaar’. Achteraf bleek dat Clint ons wegstuurde omdat we anders de dag erna te moe zouden zijn…Wat aardig ineens, maar dit keer had ik juist het gevoel dat die 4x2 minuten er ook nog wel bij konden;).

Dinsdagmorgen naar de gym geweest en na het ontbijt nog even gaan boarden. Er zat weer een kalkoen binnen die Yuki’s eten stond op te eten! ’s Avonds skitraining in de riviermond, maar er waren bijna geen golven dus dit keer hier eens niet naast mijn ski geweest! We gingen 7x vanaf een zandbank in de rivier uit naar een boei achter de branding op 80%. Herstel terug op de runners, deze waren super leuk!

Woensdagmorgen tijdens het zwemmen wat last van mijn schouder. Heb daarom een andere training gekregen, alles met vliezen. Veel onder water gezwommen, dus dat was weer eens wat anders. ’s Avonds besloten niet te gaan trainen, samen met Anneloes naar de bioscoop geweest. Even lekker relaxen!

Donderdag weer gym gedaan. Er waren bijna geen golven in Maroochydore, maar ’s middags begon het harder te waaien en onder de skitraining werden de golven hoger. We hebben zeven keer van een start tot achter de break op 80% gevaren, daarna tot de haaiennetten op 70%. De hele terugweg als in een race. Daarna nog een paar keer in en uit gevaren en ik heb bewust golven gepakt, op mijn ski! Super leuk!

Vrijdag een relaxdag gehad, naar de masseur geweest omdat eindelijk eens de vermoeidheid uit m’n spieren te krijgen. Hij raadde aan om ’s avonds niet te trainen als het niet echt noodzakelijk was. Ben mee naar de Hayden fabriek geweest en heb mijn nieuwe board gezien! Het was nog piepschuim, maar wel al helemaal geshaped. Woensdag gaan ze er als het goed is lagen overheen spuiten, zodat het een echt board wordt. Whoop!! En ik heb voor het eerst Vietnamees gegeten, en dat is lekkeeeeer!

De ironmantraining op zaterdagmorgen was erg leuk. Het parcours was korter en we deden allemaal ‘gebroken’ ironmans. Eigenlijk gewoon individuele races, twee keer zwemmen, twee keer board en twee keer ski met jumpstart. Alles moest voluit, was zwaar maar super leuk om te doen! Daarna nog meegedaan met het clubontbijt en ’s middags boardtraining. En het waaide SUPER hard. We hadden starts en finishes, maar het board waaide soms bijna letterlijk onder je vandaan als je over een golf ging. Met starten kon je je board alleen slepen en opletten met neerleggen anders waaide het op z’n kop. Interessant dus, de golven waren een groot rommeltje en dat maakt het allemaal avontuurlijk.

Zondag de hele dag niks gedaan. Het waaide nog steeds super hard en het regende om de haverklap. En hier in huis staan altijd alle ramen en deuren standaard open, dus hoe hard het buiten waait, zo hard waait het binnen ook. Tijd om een trui aan te trekken dus! Dale, Amanda en Tiarnee waren naar de Nipper Branche Titles van Tiarnee, en ze heeft de board race gewonnen in haar categorie onder 10 jaar!!

Het goede vooruitzicht voor komende week is dat Anneloes en ik van dinsdag tot en met zaterdag naar Cairns en Port Douglas gaan! Afgelopen week alles geboekt en geregeld, dus er even tussenuit en mooie dingen zien en doen.

Ik hoop dat thuis ook alles goed gaat en tot snel! x

• 08 Maart 2011 - 17:33

Myrna:

Mari! Wat leuk om steeds jouw verhalen te blijven lezen! Dan lijkt het net of je nog dichtbij bent :) Ik ben wel benieuwd hoe ontzettend gespierd jij terug komt! Want wat een trainingen steeds zeg! Hier is de carnaval zo ongeveer weer voorbij, dus nu lekker brak! Haha! Geniet er nog van daaro! X