Herstelweek? Gas erop! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu Herstelweek? Gas erop! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu

Herstelweek? Gas erop!

Door: Marianka

Blijf op de hoogte en volg Marianka

29 November 2010 | Australië, Maroochydore

Volgens mij geven ze hier in de herstelweek extra gas! Het is een slopende week geweest…

De boardtraining van maandagavond was leuk! Het had het hele weekend al hard gewaaid en dat zou de rest van week aanhouden. De golven in Maroochydore waren hoog, en we zouden eigenlijk vanaf Caloundra een paddelback doen. Daar schijnen de golven nog hoger te zijn en Clint was bang dat er mensen niet uit zouden komen. We zijn daarom naar Mooloolaba gereden en daar vanuit de rivier gestart. We kwamen achter de branding de zee op en vervolgens moesten we proberen de runners te pakken terug naar de club in Maroochydore. Er kwamen steeds ‘bergen’ die nog niet omsloegen. Uiteindelijk moest ik bij de club toch terug naar het strand en ik heb me afgevraagd hoe ik daar veilig ging komen! Ik heb fijn een paar grote golven voorbij laten gaan en toen als een dolle vaart gemaakt voor de volgende die eraan kwam, die me netjes (maar wel hard!) meenam naar het strand. Nog drie starts gedaan tot in de gutter en toen weer terug. Als laatste moesten we van Clint nog één keer helemaal uitpaddelen tot achter de branding. Ik ben heel heen en terug gekomen en mijn board ook!

Tijdens de looptraining op dinsdag kregen we een gratis scrubbeurt, zo hard waaide het nog steeds. Maar zelfs dat in combinatie met wat regen houdt hier niemand tegen...en ons natuurlijk ook niet want regen is ons niet vreemd. Steven zette een parcours van 700 meter uit dat we in totaal zes keer zouden rennen. De lange weg door het zachte zand moest op 80-85% , de lange weg terug over het harde zand moest joggend en de korte zijden mochten we zelfs wandelen! Dit deden we zo vier keer, met één keer de ronde rustig als warming-up en één keer rustig als cooling-down.
We wilden eigenlijk naar de plaza gaan, maar het waaide zo hard dat we dat maar hebben opgeschoven.
’s Avonds stond er een 16 km ski paddelback vanaf ‘Moffats’ in Caloundra naar Mooloolaba op het programma te staan. Om uit te paddelen op Moffat Beach viel mee, maar onderweg kwamen er steeds van opzij bergen aan. Paddelde super onhandig, klotserig en als ik met ze mee wilde paddelen ging ik best steil naar onder wat ook niet fijn was. Op twee plekken midden op zee sloegen de golven ineens om in dik schuim! Hup, maar weer bijsturen er tegenin en hopen dat ik bleef zitten na het schuim. Het duurde een eeuwigheid en het was pikdonker toen ik bij de rotswand in Mooloolaba kwam. Gelukkig lag Clint daar op mij te wachten want ik kon het strand niet zien, laat staan op welke plek op het strand ik moest richten. Ik was zo blij dat ik er was en het bleek 19:00 uur te zijn, moesten we nog terug naar de club, naar huis, eten etc. Terwijl we normaal om 19:30 uur naar bed gaan ongeveer…Amanda was ineens op de club om me op te halen, hoefde ik niet naar huis te fietsen! Was zo blij om haar te zien:) Snel gegeten en lekker gaan slapen! Anneloes had de paddelback niet meegedaan.

Woensdagmorgen: MOE! De zwemtraining ging echt niet, mijn armen deden pijn. Heb het er proberen uit te zwemmen, maar heb het na 45 minuten opgegeven en ben ik het warme bad gaan zitten. Anneloes heeft deze training lekker afgezwommen. Hij zag er zo uit:
4x300 inzwemmen (200bc + 100 wissel)
10x50m armen met pullbuoy, mijn baan starten per 50sec, Anneloes haar baan per 45 sec.
10x50m armen met band rond de voeten, mijn baan starten per 55sec, Anneloes haar baan per 50 sec.
10x100m bc hard waarbij tijden geklokt worden, inclusief start. Starten per 2:00m
10x200m met vliezen, oneven benen, even bc en rc afwisselen
’s Middags een bezoekje aan de plaza gebracht waarna ik ’s avonds board lactaattraining op het kanaal had en Anneloes looptraining op het strand. Op het kanaal moesten we 6x750 meter, op elke 250m lag een boei. We moesten 250m op 90%, 250m op 70%, 250m op 90%. Het idee was dan dat je een hele board race hard vaart, met daartussen in een rustige periode zodat je in staat bent het tweede deel van je ‘board race’ net zo hard te doen als je eerste deel. Tussendoor ongeveer vier minuten rust. Anneloes heeft oefeningen en starts gedaan. Nieuwe dingen geleerd in de start, dus dat is goed!

Donderdagmorgen naar Alexandra Headland warm gelopen. Om naar huis te fietsen moeten we altijd een heuvel op, maar gelukkig maar tot halverwege want de laatste helft is VET steil! Normaal rennen we deze heuvel in de looptraining vaker op tijdens de warming-up om naar de andere heuvel te rennen die we een aantal keer op moeten. Maar vandaag mochten we deze een aantal keer op 80% omhoog. Ik had weer last van harde kuiten, wat ik sinds de laatste looptrainingen vaker heb. Mijn voeten gaan ervan slapen:S
Amanda en Brianna zijn naar Coffs Harbour aan de Gold Coast vertrokken. Dat is zes uur rijden en de wedstrijden zijn zaterdag en zondag. We zijn naar Mooloolaba gefietst, daar heb je mooi uitzicht en leuke winkels en eetgelegenheden.
De skitraining was weer zwaar! Wanneer nemen die mensen hier gas terug? We zijn naar Mooloolaba gereden en hebben daar in de haven gevaren. We moesten 3x10 minuten, 30 seconden race pace 95%, 30 seconden rustig doorvaren. Tussen de 10 minuten kregen we zes minuten rust wat wel erg welkom was. Op het laatst nog 10 minuten golven pakken, de laatste had ik een leuke, heel lang en hoefde niks te doen! Was een goed fotomoment geweest:) Omdat Amanda weg was moesten Anneloes en ik koken, omdat Dale zei dat ze anders altijd pizza aten;) Anneloes was vandaag aan de beurt en heeft bonen, aardappelen en vlees klaargemaakt. De vraag was wel of ze het echt lekker vonden…Tiarnee lust geen bonen, en terwijl ze die normaal ook moet eten heeft ze er nu niet één weggeslikt. Als mama de deur uit is…

Vrijdagmorgen zelf gezwommen, stijf en de vermoeidheid gaat er niet uit, maar het is bijna weekend! Anneloes heeft officieel de langeafstandsgekte gekregen want bedacht zich om vrijwillig 3x1500m te zwemmen. Nee bedankt, ik ga alvast ontbijten!;)
Vandaag was het mijn beurt om te koken dus ben boodschappen gaan doen voor pastasalade. Deze overdag al klaargemaakt zodat we na de boardtraining snel konden eten.
Voor het eerst deze week zijn we bij de club gebleven en hebben daar boardtraining gehad. Het ging vooral om starts, finishes en vaardigheden. We zijn vier keer rond een boei moeten gaan met een goede start en finish. Was vermoeiend om goed uit te komen, vaak was je er bijna, komen er weer dikke golven binnenrollen. De laatste keer ben ik flink rondgesleurd, ik dacht dat ik m’n tanden los in mijn mond had staan, een klap op mijn kaak gehad en een ijsbeentje op m’n schouder en bovenbeen gehad. Boehoe! Dan is het soms wel even schrikken.
De pastasalade en het knoflookbrood werden wel oké bevonden geloof ik. Ik heb met Dale de film ‘The Italian Job’ gekeken, viel onderweg bijna in slaap maar het was wel een goede film:).

Zaterdagmorgen betekent bronzetraining! We hebben niet in zee gezwommen maar hebben veel reanimatie, beademing, zuurstof, stabiele zijligging, verbanden en rugletsel geoefend. Ik heb mijn EHBO (die is in de tussentijd aan het verlopen) en Anneloes heeft het van lang geleden en veel kleine dingen worden anders gedaan. Dus moeten even schakelen en oefenen!
Ik ben ’s middags nog naar de boardtraining gegaan. Clint gaf aan dat deze week de omvang van de trainingen weer wat kleiner was, maar dat de intensiteit heel hoog lag. Nou..dat had ik door! We zijn naar Mooloolaba gereden, daar was een dikke smashgolf op het strand! We moesten vier keer met start uit naar een boei op 85-90%, daar 1 minuut rust en op 85-90% terug met een finish. Een paar keer flink eraf gesleurd door de smashgolf. Het is moeilijk om te beslissen wat te doen, die golf bouwt op, maar als je naar beneden kijkt is er geen water meer, alleen zand! En dan slaat ‘ie je neer…Maar overleefd! ’s Avonds weer van de pastasalade gegeten met steak van de barbecue.

Zondag lekker uitgeslapen tot 6 uur en de hele dag niks gedaan! Heb ongeveer een filmmarathon gedaan, Dale kwam met de ene na de andere aanlopen die ik moest kijken. En ik was aan het hopen dat mijn vermoeidheid zou weggaan. ’s Avonds het laatste restje pastasalade gegeten, wederom met steak van de barbecue en nog een ander restje eten van afgelopen week. Lekker makkelijk! Op tijd naar bed want de nieuwe week komt eraan!

De kerstverlichting wordt hier al in de bomen gehangen en het reclamebord van surfclub Alexandra Headland geeft aan dat het nog 33 dagen tot Nieuwjaar is! Joepie!! Woensdag gaan we verhuizen naar het Caravanpark voor twee weken. Even zien of we daar internet hebben, anders gaan we waarschijnlijk weer af en toe naar de bibliotheek!

Ik hoor dat het daar al vriest en dat ze sneeuw voorspellen! Nog niemand die spontaan een ticket naar het warme Australië heeft geboekt?? Jammer!;) Eigenlijk past dat gewoon bij de tijd van het jaar…Kerstmis zal straks zo gek zijn, warm, in je bikini op het strand. Erg lekker, maar wel gek!

Nou, geniet van de komende week en tot snel! x x

  • 29 November 2010 - 06:01

    Marjolein:

    fijn jullie verslag te lezen. jullie worden beresterk daar en zijn straks voor niks en niemand bang als je die trainingen en die golven allemaal kunt overleven.
    geniet maar relax ook !!!!! 't is toch ook een beetje vakantie ! hier vriest 't en dat zal ook nog wel even zo blijven. dus die 30-31 gr. daar kunnen we hier alleen van dromen.
    veel plezier daar down under..
    vanuit Neer.

  • 29 November 2010 - 08:54

    Rik:

    Hey Midget,

    Ik weet niet hoe vaak ik het al heb gezegd, maar zorg ervoor dat je voldoende rust hebt en herstelt!
    Sla af en toe een training over als het je te zwaar is... Of neem een paar dagen vrij!

    Verders, geniet ervan en ik ben stik jaloers!

  • 29 November 2010 - 09:46

    ...:

    Wauww wat een verhalen weer! We zijn ook wel weer eens benieuwd naar foto'ss! Komen die nog een keertjee?
    Geniet ervan! X

  • 01 December 2010 - 12:24

    Linda:

    Hey meiden,

    Wat super leuk om jullie ervaringen te lezen, ik lees ze wekelijks. En wat dat ticket Australie betreft, die was niet spontaan, maar het warme weer komt wel heel dicht bij. Ook wij (lees: Marco, Joost en Linda) vieren kerst en oud en nieuw in Australie. Ik kan niet wachten. 19 december vertrekt ons vliegtuig. En in het nieuwe jaar komen we even bij jullie buurten als dat past in jullie drukke tijdsschema.

    Have fun X

  • 01 December 2010 - 21:55

    Wim:

    Hej,

    Viest hier dat het kraakt en er ligt ook al een laagje sneeuw.
    De gevoelstemperatuur is hier rond de middag -10 gr C.
    Ben stik jaloers op jullie en op het warme weer daar,heb helaas geen geld voor een ticket. Je verslagjes blijven leuk en lezen makkelijk weg.
    Misschien moeten we nog eens een keer afspreken om na de training nog eens te skypen.

    Groetjes Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianka

Heerlijk naar Australië om bij de Surf Club in Maroochydore te gaan trainen!

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 68582

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 29 April 2011

Trainen in Australië!!

Landen bezocht: