Konnichiha! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu Konnichiha! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu

Konnichiha!

Door: Marianka

Blijf op de hoogte en volg Marianka

13 December 2010 | Australië, Maroochydore

Wat is het een heerlijke week geweest! Sinds maandag stopte het eindelijk met regenen en is de zon gaan schijnen. Het is ook meteen zo warm dat je eigenlijk niet meer aan wilt hebben dan je bikini:) Alleen zaterdagavond begon het weer met regenen, en dat heeft het gisteren de hele dag gedaan. Maar vandaag is het weer heerlijk!

De boardtraining maandagavond was wel leuk, al was Clint nu steeds een beetje op mij aan het vitten. Het maakte niet uit waar ik was of wat ik deed, het was niet goed genoeg. Maar de rest van de week was iemand anders aan de beurt, want toen was hij weer aardig;) We moesten zes keer uit naar een boei halverwege de haaiennetten en terug, alles op 85%. Inclusief goede start en finish.

Dinsdagochtend de looptraining was HEET! Na de warming-up richting het strand zagen we er allemaal al uit alsof we net in het zwembad waren gesprongen. En dan is het half zes ’s morgens! We moesten drie sets van vier rondjes rond pionnen, ongeveer 200 meter in de lengte uit elkaar. 90% over de lange zijde door het zachte zand, korte zijde wandelen, 70% lange zijde door het harde zand en de laatste korte zijde weer wandelen. Vervolgens nog zes 500 meters de eerste helft 70%, twee helft sprint. Pittig maar wel lekker!
We zijn naar Underwater World in Mooloolaba gefietst. Dat was erg leuk! Allemaal dieren die je in de zee tegen kunt komen, ik wil er niet teveel over nadenken:P We zijn naar de zeehondenshow en een ottershow geweest, hebben een ‘haaientour’ gedaan en hebben super veel soorten vissen gezien. Je kon ook een kusje krijgen van een zeehond, dat wilde ik wel graag! Maar is er helaas niet meer van gekomen, moest je je voor inschrijven bij de ingang etc. Jammer, haha!
De skitraining was goed. De golven waren eindelijk minder hoog en ‘zoals ze horen te zijn’ in deze tijd van het jaar. We moesten vijf keer naar de sharknets op 80% heen en hard terug. Ik had al een paar trainingen het gevoel dat mijn ski niet goed stuurde. Ik moest de linkerpedaal helemaal indrukken om rechtdoor te gaan en op golven ging ik steeds ‘rechtsaf’ terwijl ik gewoon druk op de pedalen hield. Elke keer weer! Bleek dat de kabel eigenlijk nog maar een dun draadje was, slijtage, en het roer stond inderdaad scheef als de pedalen allebei recht stonden. Dat kon alleen maar worden opgelost door de hele kabel te vervangen, dus donderdag op een andere ski gevaren.
Na de training ben ik met Tod meegegaan. Hij en zijn gezin gaan op vakantie naar Nieuw-Zeeland en wij mogen dan op hun huis passen. We wisten hem niet te wonen, en de mondelinge routebeschrijving ‘over de brug en dan twee keer links’ konden we ook niet volgen. Welke brug?? Dus ben ik bij hem ingestapt om naar zijn huis te rijden terwijl Anneloes een gesprek met Terry had. Vrijdag zou er een groep Japanners aankomen die hier een trainingsstage houden. Terry gaat hun training geven, en het zou een goed idee zijn om met hun mee te trainen op board. Hij gaat met hun alle technieken oefenen om om te gaan met de golven. Daar kunnen wij ook nog veel van leren om onze vaardigheden te verbeteren. Dus de komende twee weken geen zwembadtraining (vind ik geen probleem;)) en dus op maandag, woensdag en vrijdagochtend en middag boardtraining.

De zwembadtraining op woensdag was echt het toppunt! Ik kan jullie de training zo uitschrijven, neemt niet veel plaats in beslag en we kregen er toch bijna twee uur mee vol. Komt ie:
1500m inzwemmen, opbouwen per 500m
1000m armen met paddels
500m vliezen benen, 75m gemiddeld + 25m hard
500m armen met een band om je voeten
1000m armen, 1:3 ademen heen, 1:6 ademen terug
1500m vliezen, 150m borstcrawl, 50m borstcrawl hard, 50m rugcrawl.
Ik hoop dat ik als ik terug kom nog in staat ben een 50 meter te sprinten!
We zijn ’s ochtends nog even naar de club gegaan om te boarden. Hebben eindelijk wat foto’s gemaakt en hebben een poging board rescue gedaan. Maar mijn board is duidelijk te licht voor ons tweeën, zoals verwacht eigenlijk haha! ’s Middags zijn we begonnen aan het lezen voor ons Bronze examen en hadden ik een leuke maar zware boardtraining. We moesten vier keer een M-parcours varen, dus uit rond een boei, terug in rond een pion op het strand en weer uit rond een boei en terug. Daar je board neerleggen en meteen 100 meter sprinten over het strand. Als iemand niet voluit zou sprinten moesten we er telkens één opnieuw doen. Gelukkig is dat niet gebeurd. Daarna mochten we nog zelf wat golven pakken en heb ik nog wat uitleg van Terry gehad over de golven. Ik weet nu dat er linker- en rechtergolven bestaan! Nu ze nog schuin leren te varen, en Terry heeft beloofd dat we dat na deze twee weken kunnen!
Anneloes heeft tijdens de looptraining oefeningen gedaan, vier keer opbouwend rennen en zes keer 50 meter sprint per drie minuten. En twee keer een supersprint vanaf een helling.

Op donderdag hebben we twee keer de ‘watertower’ heuvel gerend. Ik moet er eigenlijk nog altijd foto’s van nemen. Deze heuvel bestaat uit vier delen, je gaat telkens een hoek om en elk deel wordt steiler. Het laatste stuk is echt misselijkmakend. Maar eigenlijk gaat het steeds iets beter. Sommige mensen halen de top niet eens omdat ze te hard beginnen en uiteindelijk voor het steilste stuk moeten stoppen. Anneloes en ik zijn zo slim;) om rustiger te beginnen en zo op een fatsoenlijk tempo boven te komen. Maar tegelijkertijd worden we ook ingehaald door jongens die de helling oprennen alsof het een vlakke weg is. En ik heb geen harde kuiten gehad, dat rent zo fijn dan! En ik kwam er bij de gym achter dat ik mijn navelpiercing niet meer in had! Die ben ik onder het rennen blijkbaar verloren…voelde me kaal!:D Ben na het ontbijt maar naar de plaza gefietst voor een nieuwe. De skitraining ’s avonds was lekker! We zijn naar Mooloolaba gereden waar we 5x met start naar een boei moesten sprinten, voluit. Rustig terug en we hadden royaal rust. Heerlijk! Daarna teruggevaren naar Maroochydore. En wat was het een fijn gevoel om goed te kunnen sturen! Ik kon nu rechtdoor op een golf gaan, en had voor het eerst droog haar na de training! Anneloes had de afgelopen week contact gehad met Sue, zij geeft training in pool lifesaving in Brisbane. En heeft contactgegevens gegeven van ene Ryan Chapman die daar ook altijd naartoe gaat en deze week aan de kust was. Anneloes had Ryan al eens gemaild of ze vrijdag niet kon meerijden naar Brisbane voor de training, maar kreeg niks terug. Dus belde ze donderdagavond maar even. Bleek dat hij geen internet had omdat hij in Cotton Tree in het caravanpark zat! Nou, wij zijn ook in het caravanpark in Cotton Tree! Haha, we zijn dus met de kaart van de camping op zoek gegaan. Was erg gezellig en leuk om weer wat contact te hebben.

Vrijdagochtend is Anneloes gaan zwemmen en heb ik met Maike, Rianne en Leone geskypt! Ben daarna weer naar de masseur geweest, wat op sommige handelingen na wel al minder pijnlijk was:) Vandaag ook maar Bronze geoefend, de handelingen geoefend op een bewusteloos persoon. ’s Avonds was er geen trainer vanwege de wedstrijd in het weekend, dus mochten we zelf spelen op het board. Was leuk, en ik heb een golf helemaal op mijn knieën gehad! Dat is me daarna niet meer gelukt, maar toch;) Er was nog een Spaans meisje op het water wat vroeg of ik in Egypte was geweest. Bleek zij in het Spaanse team te hebben gezeten! Grappig!

Zaterdag hebben we ons Bronze examen gehaald! De assessoren waren erg aardig en eigenlijk hebben we nog meer bijgeleerd. Over twee weken ongeveer krijgen we ons diploma en de bronzen medaille:) We hebben samen pizza gegeten, gedronken en gekletst. Ik ben nog even terug het water op gegaan. Het water was de hele week vies, donker en met dik vies schuim door de regen. Vandaag was het ontzettend mooi blauw, zoals op de ansichtkaarten. De golven waren klein, nu moest je uitzoeken welke golf je wilde pakken in plaats van welke je niet wilt hebben:P Voor de rest lekker niks gedaan en ’s avonds begon het weer te regenen! Bleh!

Zondag heeft het dus de hele dag geregend…wel heel gezellig, behalve als je er telkens door naar het wc gebouw moet:P We zijn nog even over de markt gelopen en hebben de rest van de dag genikst. Zoals alle mensen op de camping duidelijk deden. We hadden besloten ’s avonds in een restaurantje te gaan eten, wat mensen ons al hadden aanbevolen om te gaan ontbijten. Het was gewoon hier in Cotton Tree, dus staken de weg over, bleek alles gesloten! De restaurantjes ernaast ook! We hadden geen zin om nog te gaan koken, dus zijn naar de fish & chips gegaan en hebben daar een wrap met frietjes gehaald. Wat overigens ook erg lekker was!

Vanmorgen was onze eerste training met de Japanners, en het was super leuk! Terry laat ons denken, helpt ons, laat je nadenken over hoe je iets hebt aangepakt, laat je vervolgens doelen stellen en geeft je complimenten wanneer verdiend en tips wanneer nodig. De Japanners zijn grappig en willen graag leren. Gelukkig is er ook een Engelssprekende Japanner meegekomen die telkens alles vertaald, dus alles duurt een beetje langer dan normaal. Ze zeggen allemaal, elke keer OKAY! De hele tijd als ze iets snappen, of als Terry iets zegt OKAY! Moesten de dames eerst starten, start Terry ons weg met GO, hoor je achter ons de mannen GO! GO! Hahaha! En als ze finishen klappen ze voor elkaar en voor ons;) Ze zijn zo teamminded, goed om te zien. En wij leren daar weer van! Vanavond de volgende training met ze.

Komend weekend wordt een leuk weekend. Zaterdag zijn we uitgenodigd voor het vervroegd kerst/familiefeest van de familie Short. We kennen Steven, onze trainer en Danny, coach van Australië, maar ze hebben nog drie andere broers, met vrouwen en kinderen. Dus ben benieuwd! En zondag gaan we naar de Kellogg’s serie in Coolum kijken. Leukleuk!

Ik weet niet wat de plannen verder zijn voor deze week, wie zien wel wat er komt! En volgende week is het al bijna kerstmis!

Ben voorzichtig thuis met al die sneeuw, dat gevries en de gladheid!:D En ik zet weer nieuwe foto's op picasa! Tot snel x

  • 13 December 2010 - 09:33

    Hemd:

    Weer een mooi stukkie!! Heel typisch ;-) Ik hoor het je zo vertellen :-D

    Komt die Ryan Chapman volgend jaar niet bij Heytse zwemmen?!

    Geen wonder dat de familie Short zo goed kan zwemmen allemaal met de watermanager in hun midden! ROFL

    Succes bij de Kellogg's, of is die wildcard nog niet uitgedeeld?!

    ENJOY!!

  • 13 December 2010 - 10:46

    Marjolein Peulen:

    heerlijk dit te lezen, vooral de trainingen met Terry zal jullie veel gaan helpen denk ik.
    Geniet ervan.

  • 16 December 2010 - 12:28

    Rik:

    Hey Uk,

    Je hebt weer een mooi stukje geschreven!

    Veel plezier dit weekend op Coolum, wie ga je aanmoedigen?

    En wat ben je een Righty of een lefty, ik ben zelf een lefty....

    Rik


  • 17 December 2010 - 20:15

    Claudine:

    Ha Marianka, Super dat het zo goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Bedankt voor je kaartje en de kadootjes. Ik ben erg benieuwd wat er in zit, ik zal niet stiekem kijken maar pas openmaken zoals afgesproken met de kerst!!
    Ik heb nog een aantal jaren gesport met Steven Short. Doe hem de groetjes. PS: Sandra heeft achter hem aan gezeten -> hij zij: Keep me away from the make up girl! Die blonde ben ik dus niet!!! Ik ben die van de coach (de smalle). De aussies dachten ook even dat ik bij Nico hoorde omdat hij toen de dames begeleidde. Tijdens de feestavond kwamen ze er achter dat het Sven is!!

    een dikke kus van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianka

Heerlijk naar Australië om bij de Surf Club in Maroochydore te gaan trainen!

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 68580

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 29 April 2011

Trainen in Australië!!

Landen bezocht: