Garnalen pellen aan de rivier - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu Garnalen pellen aan de rivier - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu

Garnalen pellen aan de rivier

Door: Marianka

Blijf op de hoogte en volg Marianka

27 December 2010 | Australië, Maroochydore

Merry Christmas! Hopelijk hebben jullie fijne kerstdagen gehad, en voelen jullie je nu niet al te tonnetje-rond.:) We horen dat er echt ontzettend veel sneeuw valt in Nederland, een witte kerst gehad!

Maandag was de zee nog steeds vlak, op één of twee golven aan het strand na. De skitraining ’s ochtends was wel fijn. We moesten vier keer de set: 3 minuten op 85-90%, 1 minuut op 65%, 3 minuten op 85-90%. Terug naar het strand was helemaal op 85-90%. Was wel pittig omdat alles best hard paddelen was, maar door de vlakke zee paddelt het wel makkelijk.
We zouden eigenlijk vandaag gaan verhuizen naar het huis van Todd en Kara Wills. Zij zijn met hun kinderen op vakantie naar Nieuw-Zeeland en wij mogen op hun huis passen. De verhuizing zou toch pas dinsdag worden, omdat vrienden van Todd en Kara nog in het huis waren en dan naar hun eigen nieuwe huis zouden vertrekken. We hebben de caravan dus opgeruimd en zijn naar de bibliotheek geweest om te internetten. De boardtraining ’s avonds was een minutentraining. Een piramide van 1-2-3-4-5-6-6-5-4-3-2-1 minuten op 80%. Tussendoor telkens één minuut actieve rust waarbij je eventueel op je buik mocht gaan liggen, de rest moest op de knieën. Na de eerste zes minuten paddel kregen we vijf minuten extra passieve rust. De benen werden flink zuur van het op de knieën zitten, maar tegelijkertijd was het een goede training om aan de techniek te werken.

Dinsdagmorgen zijn we naar het strand van Alexandra Headlands gelopen, één strand verder dan Maroochydore. We moesten vier keer op 90% over het zachte zand (ongeveer 200 meter), terug joggen over het harde zand. Over het strand teruggelopen naar de gym, om daar nog de core stability en lichte krachtoefeningen te doen zoals elke dinsdag en donderdag.
Deze ochtend hebben we na het ontbijt dan écht alles ingepakt voor de verhuizing. Ryan heeft ons naar het huis gebracht, waar bleek dat daar nog een hond en een kat rondliepen! We hebben eindelijk kleren gewassen, dat konden we niet in het caravanpark, en buiten opgehangen. We zijn ’s middags gaan poedelen in zee. De golven waren toen alweer terug aan het komen! Ik heb ’s avonds de skitraining overgeslagen. Vorige zaterdag toen ik ben gaan skiën, moesten we vijf hele skiraces op 100%. Ik had toen super harde onderarmen, waardoor ik eigenlijk geen kracht meer kon zetten. Zo goed als het ging ben ik er doorheen gepaddeld, maar had vervolgens de hele dag een zeurende, tintelende arm. Alsof ‘ie het niet echt meer wilde doen:S De trainingen daarna kreeg ik dat gevoel steeds weer, en toen we deze middag zijn gaan zwemmen kreeg ik er ook weer meteen last van. Het leek wel een beetje een overbelaste reactie, dus heb een keer overgeslagen. Anneloes besloot daarom ook niet te gaan en is met Ryan en een vriend van hem in de rivier wat gaan boarden. We hebben ’s avonds met Ryan gebarbecued en zijn daar blijven slapen omdat we woensdag naar Australia Zoo zouden gaan.

We wilden woensdagmorgen nog eerst naar de skitraining gaan, bleek er niemand te zijn! De training begon vanaf een andere plaats, en het programma was nog niet online, dus we wisten dat helemaal. Stonden we dan in de regen... Zijn we zelf maar golven gaan pakken op board en het waren leuke golven! Na het ontbijt zijn we nog even snel langs ons huis gereden voor onze regenjassen, blijkt dat mijn bikini’s en looptruitje en Anneloes haar bh zijn kapot gebeten! We hebben eerst dagen de kat beschuldigd, maar zaterdag hoorden we dat de hond waarschijnlijk schuld is geweest. Boehoe! Er was een briefje achtergelaten door de vrienden van Todd en Kara, dat ze de hond voor ‘s nachts meehadden en of we de kat twee keer per dag eten wilden geven. Dus we hebben echt een huisdier, een oude veel miauwende kat!
Daarna zijn we naar Australia Zoo vertrokken...met de Australia Zoo bus! Het is een leuke dierentuin! We hebben olifanten en kangaroos gevoerd, koala’s geaaid, een tijgershow en een grote show met olifanten, slangen, vogels en krokodillen gezien. Nog op de foto geweest met een 18 kg wegende slang en naar het dierenziekenhuis geweest. Was erg leuk! Ik miste de boardtraining, Anneloes was nog op tijd voor de looptraining. Ryan en ik zijn even gaan zwemmen, daarna ben ik lekker naar huis gegaan. Het had de hele dag geregend dus heerlijk om dan lekker thuis te komen!

Donderdagochtend hebben we een andere heuvel gedaan als gewoonlijk. Dit keer een iets minder steile heuvel, die we dan wel op 90% op moesten rennen, x5. De benen gingen er flink van branden, dat is ergens wel een goed gevoel, haha. De hond was overdag toch weer naar ons huis gebracht, tijdens het werk van Kat en Karl (de vrienden van Todd en Kara). Karl zou Happy (de hond) rond twee uur komen ophalen. Na het ontbijt ben ik dus maar gaan winkelen in het plaza, en we moesten nog boodschappen hebben. Anneloes kwam 1,5 uur later om me te helpen met de boodschappen. Toen ik vertrok was Happy er nog, toen Anneloes vertrok niet meer...wel vreemd, dan heeft Karl de hond wel weer vroeg opgehaald. Totdat we rond 12 uur telefoon kregen van het Sunshine Coast opvangcentrum, Happy was in Maroochydore gevonden en naar dat opvangcentrum gebracht! Ik wist niet wat ik hoorde toen die vrouw het vertelde, hij is dus weggelopen en had wel overreden kunnen worden! We spraken Kat en Karl zaterdag, die vertelden dat Happy vaker over het hek was gesprongen en weggelopen, dat was wel goed om te horen! Voelde me de slechtste huissitter ooit, haha.
De skitraining was weer in de riviermond, de laatste training daar was een ramp. Nou, deze zou daar niet voor onderdoen! We moesten zes keer rond een boei die ongeveer 100 meter achter de branding lag, starten vanaf een zandbank in de rivier. Door inkomend of uitgaand tij beweegt het water super snel in de riviermond, wat het lastig maakt. Ik ben voor de eerste keer gestart, ben goed bij de boei uitgekomen, het eerste stuk terug de riviermond in ging ook nog goed, had een paar golven, maar toen! Ik ben er toch een keer uitgevallen, ski weg, tegen de stroming inzwemmen met mijn paddel, had iemand mijn ski gevangen, stop kwijt, ski vol water, draaide het gevaarte zich nog precies om op mijn wang, wang voelde meteen dik. Clint heeft uiteindelijk mijn ski gevangen, was helemaal aan het roepen, de training was überhaupt een beetje chaotisch want er lagen meerdere sporters in het water, drijvende ski’s overal. Ik moest dus terug naar het strand, daar waren wat ouders en een ATV (soort van kleine strandjeep) met een lifeguard. We hebben de ski maar leeggelaten en op de ATV gebonden, ondertussen had ik een golfbal op mijn wang die ik moest gaan koelen. Met de ATV mee naar de club, onderweg is Amanda nog op de ATV erbij gesprongen om met me mee te gaan. Ze vonden dat ik naar het medisch centrum moest om te laten kijken of er niks onder de zwelling gebroken was. Amanda met me mee, en gelukkig was er verder niks aan de hand. Dat kon ook bijna niet want het was niet echt pijnlijk, alleen stijf en gezwollen. Door het koelen werd de zwelling wel goed minder, nu zag ik er alleen uit als een hamster die eten in één wang gespaard heeft. Dus je maakt nog eens wat mee als je hier gaat trainen!

Bij de skitraining vrijdagmorgen gingen we weer, heel fijn, die stomme riviermond in! Het was een herstel/techniektraining op de rivier. We moesten vijf keer een rondje op techniek. De aanwijzingen die we van Clint kregen zijn helemaal tegenovergesteld van de techniek die we normaal paddelen, dus het was flink nadenken en de hele techniek aanpassen! Terug naar de surfclub uitpaddelen, de golven bouwden zich achterin al best hoog op, maar ik heb het gered tot op het strand, in mijn ski! Gelukje denk ik, maar wel fijn:D De rest van de dag lekker rustig aan gedaan. Nog even naar de plaza geweest voor cadeautjes voor de familie Massie.
’s Avonds boardtraining op het kanaal, in de regen. Twee sets van 10x1 minuut op 90%. Telkens 1 minuut actieve rust, na de eerste set van 10 keer kregen we vijf minuten extra passieve rust. Was een fijne training! Na het eten naar een kerstshow op tv gekeken met kerstliedjes, die heb ik hier gemist! Bij ons draaien ze altijd kerstliedjes op de radio, het enige kerstliedje wat ik hier gehoord heb was ‘All I want for Christmas is you’, wat gedraaid werd bij het aquajoggen dat we tot bij onze caravan konden horen.

Kestmis!! We konden uitslapen waarna Anneloes met thuis heeft gebeld en ik ben even naar de surfclub gegaan. Alle Japanners en veel bekenden waren op patrol dus het was leuk ze even te zien! Ben even gaan zwemmen en de Japanners nodigden ons uit om ’s avonds op de club te komen eten. Daarna zijn we naar Amanda en Dale gegaan, die hadden een tent opgezet met uitzicht op de rivier. De hele familie Massie kwam daar samen. Daar hebben we onze cadeautjes uitgedeeld en wij hebben zelfs nog cadeautjes gekregen! Een t-shirt met ‘Australian girl’ en een hemdje met ‘Love’ en de O heeft de vorm van Australië en een paar sokken:P Zo lief! Echt heel leuk! We hebben daar gegeten, salades, kip, ham en garnalen en gekletst. Garnalen is wel typisch om hier met kerst te eten. En veel mensen zaten samen onder een partytent in het park, of zaten op het strand, om kerst te vieren. Ze hadden heel veel regen voorspeld tijdens kerst, het is de hele dag droog en mooi geweest tot een uur of drie, waarna we helemaal zeiknat zijn geregend op weg naar huis.
’s Avonds bij de Japanners kregen we weer garnalen, maar ook rijst:) en kip, ham en groenten. Na het eten hebben we origami gedaan, inderdaad dat papier vouwen wat je vroeger deed! Zelfs de jongens zijn er goed in. Ik heb twee kraanvogels en een Japanse ‘ninja’ ster gemaakt. Zou ze waarschijnlijk niet nog eens kunnen maken zonder mijn Japanse hulp die elke keer alles recht vouwde wat ik scheef deed:P Het was erg gezellig en we zijn uitgenodigd om in Tokyo langs te komen!

Boxing Day, zondag, was een druilerige, regenachtige dag. Ik heb ‘s morgens gezellig met Maike gebeld en zijn we ’s middags naar de laatste film van Harry Potter, deel één, geweest. Daar waren we meteen 2,5 uur mee zoet. Nu deel twee afwachten, maar tegen die tijd zijn wel alweer thuis. Na de film even de plaza ingelopen, daar was overal uitverkoop, dodelijk!;) ’s Avonds met pap en mam gebeld en een verrassingstelefoontje naar opa Sjra gepleegd, super leuk!

Tot zover onze relaxte, warme, regenachtige en gezellige kerstdagen. De oud en nieuw plannen zullen de komende week wel concreet worden. Er is een Mexican Beachparty op de surfclub waar we waarschijnlijk naartoe zullen gaan. Ik hoop dat jullie thuis leuke plannen met oud en nieuw hebben! Heb in ieder geval een goede jaarwisseling, begin het jaar goed, dan springen wij daar later in bij!:D

Geniet ervan, maak geen ongelukken in de sneeuw en tot snel! x x

  • 27 December 2010 - 06:06

    Marjolein:

    leuk verslag weer van jullie belevenissen. ik hoop voor jullie dat de regen eens gaat ophouden, maar de voorspellingen zijn nog niet goed voor deze week. Maar t temperatuurtje is wel goed.
    Veel plezier daar.

  • 27 December 2010 - 20:13

    Wim:

    Allereerst ook voor jullie de beste wensen het zal wel vreemd zijn geweest om met de kerst in je bikini te lopen ,hier ligt wel een halve meter sneeuw,wat een contrast.
    Voor jullie een fijne jaarwisseling toegewenst en blijf vooral deze leuke stukjes schrijven zodat we op de hoogte blijven van jullie belevenissen.

  • 29 December 2010 - 21:13

    Yves En Ray:

    Ha Marianka en Anneloes,

    bedankt voor de kadootjes.
    Het was een grote verrassing!
    Ok, het T-shirt is nog iets te groot, maar papa dacht dat het kadootje voor hem was. Hij vond het T-shirt weer te klein.
    De handdoek gaan we allebei gebruiken, ik als ik met papa en mama wel eens ga zwemmen op zaterdagochtend. Ik ga daar helemaal de blits maken.

    Zal apart zijn geweest, in Australie kerst vieren, beiden drijfnat van de regen, jij in je kapotte bikini en Anneloes in haar kapotte BH. Wat zullen die Japanners raar hebben gekeken.

    Al met al, veel succes en plezier daar en tot over 120 (plus) dagen.

  • 31 December 2010 - 06:55

    Linda:

    Hey meiden, Heerlijk weertje he in Australie, echt genieten hier. Het is echt prachtig. Rond 10 januari zin wij in de buurt van Brisbane, als jullie het leuk vinden kunnen we misschien wel ff langs komen. Geef dan even ene telefoonnummer door waar we jullie op kunnen bereiken. Jullie kunnen mailen naar lindavdveeke@hotmail.com
    Wie weet tot over 2 weken xxx

  • 31 December 2010 - 15:23

    Eric:

    Bij ons is het op dit moment nog geen nieuwjaar, maar bij jullie wel. Ik wens jullie beide een gelukkig nieuwjaar. Hopelijk met wat minder regen, maar dat is geen probleem als ik zie wat jullie meemaken. Blijf vooral schrijven, want het is elke week weer leuk om te lezen wat jullie weer beleefd hebben. Nog veel plezier en geniet ervan.

  • 31 December 2010 - 15:42

    Luuk Willems:

    Hoi Marianka en Anneloes,

    Ik lees dat jullie veel plezier hebben en hard moeten trainen. Ik wens jullie een gelukkig en sportief 2011 toe en nog veel plezier in Australië.

    Groetjes Luuk en familie

  • 02 Januari 2011 - 14:53

    Jolanda:

    Hi meiden, een super, geweldig, mooi, gelukkig, gezond en toppie jaar toegewenst met heel veel mooie lifesaving momenten. Veel lieve groetjes uit een nog beetje wit Nederland, Jolanda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianka

Heerlijk naar Australië om bij de Surf Club in Maroochydore te gaan trainen!

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 68577

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 29 April 2011

Trainen in Australië!!

Landen bezocht: