The big fish are everywhere! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu The big fish are everywhere! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu

The big fish are everywhere!

Door: Marianka

Blijf op de hoogte en volg Marianka

03 Januari 2011 | Australië, Maroochydore

Happy Newyear!! Deze week van maandag tot en met vrijdag getraind, Nieuwjaarsdag en zondag heerlijk vrij gehad. Eigenlijk niets spannends gedaan, mede dankzij de regen.

Maandag na kerst zijn we begonnen met een skitraining. Het zou deze week weer een herstelweek worden, dus ik was benieuwd. De twee herstelweken tot nu toe waren de zwaarste weken eruit. Na de warming-up een set van 10x30 seconden op 90% met tussendoor telkens 30 seconden actieve rust. Daarna verder gepaddeld naar ‘Old Woman Island’, waar een deel van de groep omheen moest varen, de rest moest wachten tot ze terug waren. Clint deelde even mee dat dit haaien territorium is, en dat we hier toch maar echt in onze ski moesten blijven zitten…The big fish are all around us! De terugweg moesten we hard op de runners varen met het laatste stuk rustig als cooling down. Achter de branding, daar waar de golven omslaan, is er nog steeds deining op zee. Deze deining kun je vaak pakken en neemt je zo een stukje mee, net als een golf alleen slaat dit niet om. Dit noemen ze de runners!
Clint had ’s avonds voor de boardtraining M-parcours in petto. Drie sets van twee M-parcoursen, één parcours op 80%, één op 100%. Na elk M-parcours moesten we over het strand naar het startpunt rennen. De eerst set ging nog niet zo heel denderend, maar de tweede en derde gingen goed en had ik een paar leuke golven. Ook was ik ineens weer de sluiting van m’n navelpiercing kwijt, ik denk dat het niet zo geschikt is voor boarden in golven.

Sinds de middag van Christmas Day regende het en dat deed het dinsdagmorgen nog steeds. We hadden looptraining op het strand van Maroochydore. Weer dezelfde rechthoek wat we vaker doen, 90% over de lange zijde door het zachte zand, wandelen over de korte kant, 70% over de lange zijde door het harde zand en het laatste stukje wandelen. Dit keer hebben we dat een keer of acht gedaan. Na het ontbijt naar de plaza geweest, door de regen…En ’s avonds skitraining in de regen. We moesten er telkens doorheen fietsen, steeds zeiknat en onder de modder. Ik werd de regen wel een beetje beu! Voor de skitraining stond de paddelback vanaf Moffats weer erop. We zijn weer met een paar in Mooloolaba gebleven, waar de rest zou finishen. We waaiden daar al bijna letterlijk van onze ski af, je moest de paddel goed vasthouden en de goede richting in sturen anders nam de wind ‘m mee. En als je ski voor wat los kwam van het water, werd ‘ie meteen door de wind meegenomen. Ik was blij dat ik de paddelback niet hoefde! We hebben daar telkens rond naar ‘Point Cartwright’ gevaren en terug de baai in. In de auto met Alan Vidler hebben we het nog een tijdje over haaien gehad, en zijn ervaringen ermee. In de riviermond zitten er dus veel, omdat daar bij wisseling van het tij veel vissen in en uitspoelen. Nou fijn, daar heb ik al heel wat meters naast mijn ski gemaakt! Ik ben er nog steeds, maar wil er niet teveel over nadenken:) En hij vertelde heel nuchter dat ze overal zitten, maar zolang het licht is kunnen ze je zien (of slapen ze) en zullen ze je niks doen. Bij die gedachte hou ik het graag! ’s Avonds film gekeken en de kat had in de badkamer gepoept. Wat een werk hebben we met ons huisdier!

Woensdagochtend heb ik uitgeslapen, Anneloes is naar de zwemtraining van Steven Short gegaan. Dat was eenmalig deze dag en vrijdag, omdat de normale zwemsquad stillag tussen kerst en Nieuwjaar, daarom organiseerde de surfclub deze trainingen. Het regende nog steeds, en op zulke dagen kun je niet echt iets ondernemen. Ik heb pastasalade gemaakt:) en een poging gedaan om te snappen hoe cricket werkt. Cricket is hier super populair, zoals voetbal bij ons. Mensen volgen het op de radio en op tv. Al een tijdje zijn er wedstrijden tussen Australië en Engeland en elke wedstrijd duurt vijf dagen. Ik snap nog niet helemaal hoe de mensen hier zo enthousiast van raken, de meeste tijd gebeurt en niet veel en is het behoorlijk saai! De boardtraining was een paddelback vanaf ‘La Balsa Park’, aan de andere kant van ‘Point Cartwright’. Deze paddelback hebben we al vaker gedaan. Bij terugkomst nog 20-30 minuten zwemmend ins en outs gedaan. Telkens erin rennen, waden en zwemmen tot achter de shore break. Daar allemaal op één lijn gaan liggen en een golf terug in pakken. En er waren best dikke golven om bodysurfend te pakken! Ze smashten je neer!

De donderdagochtend looptraining was niet zo fijn. Had weer super harde kuiten en van de vijf keer Pacific Terrace wat we moesten doen, heb ik er maar twee gedaan. In de gym hadden we nieuwe oefeningen, dus dat was wel heel fijn! Eindelijk wat afwisseling! Ik ben nog bij de familie Massie op bezoek gegaan en heb ’s avonds met de boardtraining van de 14 jarigen meegedaan:D. Ik vond het super leuk! Een aantal van deze meisjes trainen normaal ook met ons mee tijdens de boardtrainingen van Clint en anderen zijn nog niet zover. We hebben ins en outs gedaan met board, starten, paddelen tot achter de branding en vervolgens weer terug in naar het strand. Het waren leuke golven om in te oefenen en Terry en Bugsy trainen deze groep en ze willen je graag dingen bijleren. Heerlijk!

Op Oudejaarsdag moet er ook gewoon getraind worden…om vijf uur opgestaan voor de zwemtraining met Steven. Ik vond het een fijne training, hij mag van mij ook wel de gewone zwemsquad training komen geven;) Dit waren meer opdrachten die wij ook gewend zijn, 3x300m inzwemmen; 100m borstcrawl, 50m benen afwisselen
5x200m borstcrawl; 100m op 60%, 100m op 80%
20x50m armen
12x100m; na de eerste 50m 12,5m onder water vlinder benen
25m sprints met start.
’s Ochtends toch nog maar even gaan slapen, anders zou het wel een heel lange dag worden! ’s Middags nog maar wat boodschappen gehaald voor het weekend en tegelijkertijd een beetje genoten van de zon, want die scheen eindelijk weer! Op oudejaarsavond hadden we boardtraining op het kanaal en wel time trials! 5x500m op tijd, alle tijden werden genoteerd. Het was zwaar, maar wel fijn als je het volbracht hebt. Na de training hadden we bbq op de club en om half negen was er al vuurwerk! Dit blijkt elk jaar te zijn, vanaf Mooloolaba en gezinnen komen dan naar het strand om te kijken. Het is georganiseerd vuurwerk en het zag er erg mooi uit! Daarna werd er op de club ook eigenlijk alles opgeruimd en veel mensen gingen naar huis, slapen:P Anneloes en ik zijn rond negen uur naar boven gegaan in de club waar de Mexican Beachparty zou zijn. Er waren wat bekenden waar we mee gepraat hebben, maar verder was er helemaal niks te beleven! Veel oude mensen en weinig Mexican. We zijn naar het caravanpark gegaan waar Ryan me nog heeft voorgesteld aan Sue, de poollifesaving coach van Brisbane. Anneloes had haar al ontmoet tijdens een eerdere pooltraining. Om twaalf uur vuurwerk gekeken op het strand en daarna zijn we naar huis gegaan. Volgens mij is Nieuwjaar hier niet zo’n happening als bij ons, veel mensen gaan gewoon voor 12 uur slapen!

Op Nieuwjaarsdag om negen uur nog maar even Nieuwjaar gevierd;) We zijn om twee uur op patrol gegaan, en natuurlijk begon het toen weer te regenen! We moeten eigenlijk volgende week op patrol, maar dan hebben we onze eerste wedstrijd in North Burleigh, dus we moesten een vervangende patrol doen. Het spannendste van de patrol was de IRB die over de kop was gegaan door een golf, voor de rest was er niks aan de hand. Na de patrol belde Todd, de eigenaar van het huis waar we op pasten, dat ze zondag terug zouden komen van vakantie! Dus maar georganiseerd dat we konden verhuizen en alvast wat opgeruimd!

Zondagmorgen zijn we met Ryan gaan zwemmen in het zwembad, om te ‘oefenen’ voor de pool kampioenschappen. Heb weer wat line throw gedaan! ’s Middags de Kellogg’s op tv gekeken en Dale en Tiarnee zijn ons komen halen. We hebben Anneloes naar Alan Vidler gebracht, om daar te gaan wonen. Ik ben met Dale en Tiarnee mee terug naar het caravanpark gegaan, waar ik nu nog woon. Straks verhuizen ze weer terug naar hun huis.

Deze week nog training tot en met vrijdag. Zaterdag en zondag hebben we onze eerste wedstrijd, spannend!! Heb nog niet het gevoel dat ik er klaar voor ben, maar we zullen het zien. Volgende week zijn de Australian Pool Championships van donderdag tot en met zaterdag. De week daarna zitten we in Sydney, dus een lekkere volle januari!

Ik hoop dat jullie het oude jaar allemaal overleefd hebben en het nieuwe jaar goed zijn begonnen!

See you! x x

  • 03 Januari 2011 - 05:13

    Marjolein:

    een super nieuwjaar gewenst! en hopelijk gaat het weer beter worden.

  • 03 Januari 2011 - 09:55

    Nico:

    Nog bedankt voor je kaart, ik wens jullie een sportief en gezond 2011

  • 03 Januari 2011 - 11:31

    Eric:

    Ik wens jullie een gelukkig, gezond en sportief 2011. Veel succes bij de poolwedstrijden.

  • 03 Januari 2011 - 11:37

    Wim:

    Allereerst voor jullie een super sportief en gezond nieuwjaar toegewenst.
    En wat betreft de regen:na regen komt zonneschijn (als je maar lang genoeg wacht)

  • 03 Januari 2011 - 14:04

    Rik:

    Hey Marianka,

    Een gelukkig nieuwjaar (ook voor Anne), weet je wat je een keer moet gaan doen... Beachcricket, best leuk! Dat heb ik wel vaker gedaan tijdens mijn patrols...

  • 03 Januari 2011 - 19:44

    Arno:

    Hallo Marianka en anneloes,

    Beste wensen van uit Swalmen. Wij hebben oudjaarsdag heerlijk in zuidlimburg op de sleetjes naar beneden gegleden. Zelfs 1 keer de stal in bij de boer.
    Ik zie dat je echte vrienden heb gevonden in de vorm van haaien. Pas maar op, je kent toch het verhaal van de visjes die naar de zee zwommen??? Grapje. Vermaak je maar en veel succes bij jullie wedstrijd. Niet twijfelen, als jij denkt dat je er niet klaar voor bent, dan ben je super.

    Groetjes,

    Arno

  • 04 Januari 2011 - 17:19

    Opa Sjra.:

    hoi, marianca. ik wens je een goed en succes vol nieuwjaar toe. ik heb je belevenissen gelezen,altijd mooi. groetjes en tot weer.

  • 04 Januari 2011 - 19:55

    Leon:

    Hoi ver-weg-zwemsterren! Ook van mij nog een gelukkig nieuwjaar. En of het nou van onder EN van boven nat is maakt toch bijna niks uit voor zo'n stel oerhollandse meiden als jullie. Dus hou je taai...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianka

Heerlijk naar Australië om bij de Surf Club in Maroochydore te gaan trainen!

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 68579

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 29 April 2011

Trainen in Australië!!

Landen bezocht: