Spitting waves and jumping fish on Australia Day - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu Spitting waves and jumping fish on Australia Day - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu

Spitting waves and jumping fish on Australia Day

Door: Marianka

Blijf op de hoogte en volg Marianka

31 Januari 2011 | Australië, Maroochydore

Deze week een beetje een wisselvallige week gehad. Maandagmorgen uitgeslapen na onze Sydneytrip. Vervolgens voelde ik me de hele dag niet zo lekker, dus heb ’s avonds in plaats van de boardtraining rust genomen.

Dinsdag hadden looptraining op gras. Zo’n dertig sporters waren nog in Sydney voor het trainingskamp, dus deze morgen waren we maar met z’n vieren! We moesten 8x100m op 75-80% rennen, 8x100m; 50m op 70%, 50m op 90% en 8x50m sprints op 100%.
’s Avonds hadden we skitraining van Modd, een nieuw aangenomen skitrainer. Één voordeel, hij schreeuwt en vloekt tenminste niet! Er stond één keer op en neer naar de haaiennetten als warming-up op het programma, vervolgens vijf keer op 75-80% heen en op 90% terug in. Het terug naar het strand varen ging redelijk vandaag, ik moet de grotere golven laten gaan en er dan keihard voor paddelen voor alles wat nog achter me aan komt.

Woensdag was Australia Day! ’s Morgen was er geen zwemtraining omdat het zwembad gesloten was, maar om acht uur stond er weer een nippers swim session gepland. En er waren achterin hoge golven, ik durfde ze niet eens te pakken, slecht! Zegt een vader die mee was als watersafety, en zelf de grootste golven aan het pakken was: ‘They don’t throw you down to the bottom, they spit you out forward’, wat een geruststelling, haha! We zijn nog even op het strand gebleven, er kwamen allemaal mensen verkleed in Australië kleren. In het park waren allemaal tenten opgezet, met drank en eten eronder uitgestald. ’s Middags zijn we nog even naar het strand van Alexandra Headland gelopen, daar stopte de band net met spelen, maar was de barbecue nog steeds in volle gang. Het strand van Mooloolaba was afgeladen vol, daar werden races gehouden op opblaasbare Havaianas teenslippers. En er schijnen aan het einde van de dag veel dronken mensen te zijn geweest, en met die hitte gaat het snel!
’s Avonds naar de boardtraining gegaan, stonden Anneloes en ik daar, bleek er geen training te zijn! Zijn we zelf wat gaan spelen, zaten we achter de branding beginnen er ineens twee meter bij ons vandaan allemaal vissen te springen, een hele groep! Het was wel duidelijk dat ze opgejaagd werden door iets, maar wat? Wij sloegen natuurlijk haaialarm in ons hoofd en zijn maar heeeel snel weggevaren. De mensen die we hebben gevraagd wat het was zeiden allemaal dat ze dan werden opgejaagd door een grotere vis, maar die vis kon allerlei maten hebben. Ik vond die spastisch springende vissen al te eng om te blijven kijken wat nou eigenlijk de oorzaak was, held dat ik ben!

Donderdagochtend Pacific Terrace moeten rennen, m’n kuiten waren al als metaal in de warming-up. Steven vindt eigenlijk dat ik niet meer moet rennen, of eens in de zoveel tijd, dus ik weet eigenlijk niet wat ik ermee aan moet. Na het ontbijt heb ik geleerd hoe ik pasta bolognesesaus moest maken, en ik moest er de rest van de dag voor zorgen. Heb het een beetje laten aanbranden, maar hij was nog steeds goed gelukt en iedereen was er tevreden over, pfieuw! De skitraining ’s avonds ging eigenlijk best goed voor mijn gevoel. Van de zeven keer dat we in moesten paddelen heb ik het vijf keer netjes tot op het strand gebracht! Ik heb er wel keihard voor moeten paddelen, had weer super harde onderarmen, maar het gaf me wel een klein beetje vertrouwen. Dale was aan het surfen tijdens onze training, dus na de training was ik aan de beurt! Hij had overdag al aangegeven dat ik z’n surfboard wel mag lenen om overdag te gaan surfen, nu blijkt dat hij een best kleine met een spitse punt heeft! Het viel nog helemaal niet mee, maar ik moet blijven oefenen:D ’s Avonds m’n spullen nog op de trailer geladen, want vrijdag gingen we naar de Gold Coast!

Vrijdag is Amanda naar de Australian Open in Melbourne vertrokken, ze zou de heren halve finale, dames finale en een dames dubbelpartij gaan kijken, super vet! Ik heb de hele dag m’n spullen klaargemaakt, boodschappen gedaan etc. Zaterdag en zondag was de tweede ronde van Oceans 38 in Kirra. We hebben in het appartementencomplex boven de grote Kirra Surf Shop geslapen. Ma en Pa Farmer (Amanda’s ouders) zouden voor Brianna en mij ‘zorgen’.
Zaterdag had ik een board en ski race, de ironwoman was een rechtstreekse finale op zondag. M’n races gingen slecht! De golven waren hoog door een cycloon in de buurt, stranden rond Surfers Paradise bleken afgesloten te zijn. Er stond een flinke stroming, het was allemaal een behoorlijke uitdaging! Daarbij was ik zelf flink klunzig, slechte starts, klungelig met golven, dus dat maakte m’n races erg rommelig.
Na de wedstrijd een bezoekje gebracht aan Kirra Surf Shop, grote winkel, met veel leuke spullen! ’s Avonds rond half zeven bedacht Des Farmer zich ineens dat ‘ie me had moeten meenemen naar de grens van Queensland en New South Wales. Dus toen maar op stel en sprong, in m’n pyama mee op tour! In New South Wales hebben ze nu één uur tijdsverschil, omdat ze daar wel aan zomertijd doen. En aan de ene kant van de weg ben je nog in Queensland en aan de andere kant van de weg ben je in New South Wales, waar het één uur later is! Voor de rest zijn we langs de kust gereden, overal uitgestapt op uitkijkpunten van de verschillende stranden. Leuk!
Zondag had ik alleen de ironwoman finale, maar het was een vreselijke race. We moesten super lang door het water rennen en waden, wat je zo moe maakt! De stroming was sterk, waardoor ik in m’n laatste ronde, ski, samen met een ander meisje aan de andere kant van het strand ben geëindigd! Zij heeft alleen nog een ander parcours gevaren van een ander veld en is toen terug in gevaren:P. Ik ben terug naar het strand gevaren, waar twee jongens van Surfers Paradise naartoe zijn komen rennen om mijn ski te halen, super lief! Ik was me al af aan het vragen hoe ik mijn ski ooit weer terug bij de tent ging krijgen. Kortom, ik was niet erg blij met mijn weekend, nu is het even rustig qua wedstrijden, het eerstvolgende zijn geloof ik de Branche Titles in Noosa.

Ik weet niet wat de komende week allemaal zal brengen, we zullen het zien! Op aanvraag kan wel wat hitte van hier naar jullie toe sturen, aangezien het bij jullie weer vriest! Het is toch grappig, zo’n wereld van verschil.

Take care! x x

  • 02 Februari 2011 - 18:02

    Opa Sjra.:

    kom alleen even zeggen dat ik je verslag nog steeds met plezier volg, marianka. knap allemaal. groetjes van mij en tot weer.

  • 03 Februari 2011 - 15:02

    Carin Kiggen:

    Ha Marianka,

    Ik lees regelmatig je reisverslagen en vind het geweldig wat je allemaal mee maakt.
    Ook heb ik een kopie gemaakt van je foto's.
    Ik ga ze gebruiken op de tekencursus.
    Heel veel groetjes en hou je goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianka

Heerlijk naar Australië om bij de Surf Club in Maroochydore te gaan trainen!

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 68579

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 29 April 2011

Trainen in Australië!!

Landen bezocht: