Saved by Yuki - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu Saved by Yuki - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marianka Peeters - WaarBenJij.nu

Saved by Yuki

Door: Marianka

Blijf op de hoogte en volg Marianka

28 Februari 2011 | Australië, Maroochydore

Deze week zou een wat rustigere week worden, om wat vermoeidheid kwijt te raken. Volgens Clint zouden de trainingen wat minder in omvang zijn, maar de intensiteit bleef hoog om toch scherp te blijven. Nou, zodra hij met een herstelweek komt weet ik hoe laat het is! Aan het einde van de week was ik dan ook om bij elkaar te vegen…en nog steeds.

Maandag de week begonnen met een zwemtraining. Het inzwemmen duurde 50 minuten, 1500 meter borstcrawl elke 500 meter versnellen, 1000 meter vliezen borstcrawl en rugcrawl afwisselen, 500 meter benen en armen afwisselen. De hoofdset was 10 x 200m hard op tijd! Na twee keer dacht ik dat ik het nooit zou gaan volhouden, maar na vier keer kwam ik in een ritme. En na acht keer is het voor alles wat je nog waard bent. Daarna nog wat vliezen gezwommen en na het ontbijt terug naar bed:D. Ik heb mijn heerlijke pastasalade weer gemaakt voor het avondeten omdat Amanda twee dagen overdag weg was met de kinderen voor de Branche Zwemkampioenschappen. ’s Avonds hadden we boardtraining vanaf de surfclub en er hing een flinke storm in de lucht. We hoorden dat Brisbane al flink last had gehad en dat het snel onze kant op zou komen. Clint zou ons zo lang mogelijk door laten gaan, dus we moesten zorgen dat we zoveel mogelijk gedaan kregen. De opdracht was om zes keer naar een boei te varen inclusief start, daar één minuut rust en terug inclusief finish. Alles op 90%. We maakten verschillende fasen door: hartstikke donker met super harde wind gevolgd door keiharde regen waar onweer bij kwam. De flitsen waren overal om ons heen en elke keer dacht ik: nu moeten we echt stoppen, dit kan niet goed zijn. Maar Clint liet ons gewoon verder gaan! Dale is zelfs naar de club gekomen om me op te halen, omdat Brianna’s training meteen was afgelast bij de eerste flitsen. Maar wij zaten ergens op het water…Veel mensen schenen het echt onverantwoord te vinden, Clint laat ons doorgaan terwijl het levensgevaarlijk is. Maargoed…na vijf keer legde hij de training even stil, en hij had een vraag voor iedereen. Of sporters de hand op wilden steken als ze het gevoel hadden dat ze niets uit deze training kregen. Iedereen die z’n hand opstak kon vertrekken, daar wilde hij geen aandacht meer aan besteden deze training! Zodra één derde van de sporters weg was hebben we de laatste keer nog gedaan en toen was ik suuuuuper blij dat ik eindelijk van het water af kon met de onweer! Ik heb mijn grenzen wat dat betreft ook al flink verlegd, maar ik kan er niet aan wennen. Zodra het flitst wil ik eigenlijk het water niet op;). Kortom, het was een interessante training waarin veel gebeurde!

De hele nacht heeft het nog gestormd en de volgende ochtend regende en waaide het nog steeds. Amanda heeft me daarom naar de gym gebracht. ’s Middags ben ik nog wat boodschappen voor haar gaan doen op m’n fietsje. Ik waaide er bijna vanaf boven op de berg bij Mooloolaba! Voor ski stond de 16 km paddelback vanaf Moffats erop, in dit weer! Er waren flinke windstoten, en Amanda vond het onverantwoord om ‘m te doen. Ik ben met hun en de nippers mee gegaan naar Mooloolaba om te boarden met Bugsy. En ik was niet eens de enige senior die daar met de nippers mee kwam doen! Bugsy heeft me geholpen met mijn start in de shore break daar. Zo fijn! Hij geeft goede tips die voor mij werken. Dat geeft een goed gevoel!

Woensdagmorgen was de hoofdset in de zwemtraining 5x400m armen, saai maar wel te overleven;). Vandaag weer regen, zon, regen, zon etc. ’s Avonds hadden we board op het kanaal: 2 sets van 8x100m voluit! Steeds 100m rustig terugpaddelen. Je paddelt je armen he-le-maal gevoelloos en proberen daar nog doorheen te gaan. Mr. Toppy kwam voor de training naar me toe en was super aardig! Hij zit in een aantal commissies en komt de laatste tijd vaker naar de trainingen kijken. Hij vroeg hoe ik me voelde na het weekend en dat hij vond dat ik het zo goed gedaan had. Dat ik een lange weg heb begaan en dat ik goed bezig was, kid;) Leuk om te horen!

Donderdagmorgen toch maar zelf door de regen naar de gym gefietst. Daar het gewoonlijke programma afgewerkt. ’s Avonds skitraining, we moesten zes keer uit naar de haaiennetten op 80%, terug in op 90%. Er waren dikke golven! Ik heb twee keer overgeslagen omdat ik weer super harde onderarmen had, maar ik heb het alle keren netjes op mijn ski tot het strand gebracht! Daar was ik wel blij mee!

Vrijdagmorgen zelf even gaan boarden met Anneloes, maar de golven waren hoog! Daarna ben ik nog even door het plaza gelopen. ’s Avonds boardtraining in de rivier, een piramide van 1-2-3-4-5-6-6-5-4-3-2-1. Tussendoor één minuut actieve rust, na de eerste zes minuten vijf minuten passieve rust. Alles was op 70-75%, best rustig dus, maar je benen worden zo zuur!

Weer een ironmantraining op zaterdagmorgen. Eigenlijk moeten alle skipaddelers hun eigen helper mee naar de training brengen om de ski vast te houden. Elke week vraagt Steven weer om een familielid of vriend(in) mee te brengen. Dus als één van jullie zou willen invliegen om op zaterdagmorgen om 5:30u mijn ski vast te komen houden, ik haal je wel op van het vliegveld! We moesten een eigen warming-up doen van 15-20 minuten, wat je normaal gesproken voor een wedstrijd zou doen. Daarna gingen we drie ironman races doen, alsof het een wedstrijd was. Er waren flinke smashgolven achterin de branding en na twee races was ik helemaal kapot. Na de derde race voelde ik mijn spieren zeuren en pijn doen. Ook vandaag ging het naar het strand varen met m’n ski ook weer best goed! Thuis Rianne voor haar verjaardag gebeld en daarna terug naar bed hopend dat ik me beter zou voelen. ’s Middags toch naar de boardtraining gegaan, er stonden starts en finishes op en dat is nuttig voor mij. Heb me er doorheen geworsteld, mijn starts en finishes gingen allemaal redelijk goed! Alleen kwam ik in op een golf toen een achterhendel van mijn board aan één kant werd losgerukt:(. Na de training maar meteen naar de surfshop gelopen, maar bleek dicht te zijn. Ik kan wel meteen ook de neus en een scheur aan de zijkant laten repareren. Brianna heeft Branche Titles in Dicky Beach gehad, in haar categorie 14 jaar. Ze was derde in de board race en surf race!

Zondag: STIJF! En m’n spieren voelen vermoeid. Brianna is weer naar Branche met de hele familie. Waren ze net vertrokken loopt Yuki naar de keuken. Hoor ik daar allemaal afwas op het aanrecht kletteren, ik dacht wat is hij aan het doen??! Ging ik kijken, staat er een vieze grote kalkoen op het aanrecht! Die lopen hier overal in het wild rond en bouwen nesten. Het beest was via het keukenraam naar binnen gekomen en was nu duidelijk zenuwachtig en de weg kwijt. Jakkie! Ik wist niet wat ik moest doen, no way dat ik dat beest vastpak! Wie zou ik bellen of halen?:P Ik kon niemand bedenken want iedereen in de buurt was weg naar Branche. De voordeur staat altijd open, en ik, held op sokken ben door de voordeur naar buiten gegaan, hopend dat dat beest de deur ook zou vinden!:P Ik hoorde de kalkoen van het aanrecht springen en een paar tellen laten komt ‘ie inderdaad naar buiten gerend met Yuki achter zich aan! Whoohoo! Yuki waakt nog voor geen meter maar hij heeft wel de kalkoen buiten gekregen! De surfshop was nog steeds gesloten, de eigenaar was waarschijnlijk naar de surfwedstrijd verderop op het strand. ’s Middags nog naar de barbecue op de surfclub geweest, er waren ook een paar kajakkers van Groot Brittannië. Ze zijn hier op trainingsstage voor zes weken met een dames en herenteam en ze zijn allemaal in de race voor de Olympische Spelen van Londen 2012. Jenna Hawkey is ook mee in het damesteam, ze paddelt normaal ook surfski voor team GB op grote toernooien. Wel interessant en al die sporters hebben DIKKE spierballen! Zelfs van de vrouwen krijg je schrik;).

Vanmorgen nog steeds niet genoeg hersteld, in de zwemtraining hadden we drie keer de set van 5x100m voluit op tijd, starten per 1.40, gevolgd door 400m armen herstel. Het zuur kwam bijna door m’n oren eruit!:P

De laatste dagen zijn weer heel mooi, lekker zonnetje. Ik ga nog een poging wagen om mijn board te laten repareren, kijken hoe de surf eruit ziet, even poedelen daar. En deze week weer lekker verder trainen! Ik ben nu elke keer extra aan het genieten van het warme zeewater:P. Thuis in hartje zomer loop je nog steeds eerst met kippenvel de zee in, dus dit is nog even heeeerlijk!

Het is grappig dat ik hier ondertussen zoveel bekenden via de surfclub of de zwemclub heb. Ga ik pizza's ophalen zitten er bekenden, op het fietspad, auto's die toeteren, ga je boodschappen doen kom je weer iemand tegen. Is wel erg leuk, en iedereen woont ook aan de kust dus dan gebeurt dat ook sneller. Leuk!

Ik hoop dat thuis ook alles goed gaat en dat het met kleine beetjes alweer wat warmer wordt! Oh! En ik heb foto's van Fraser Island etc. gekregen dus ik heb weer nieuwe foto's! https://picasaweb.google.com/mariankapeeters/Australie02#

See you! x

  • 28 Februari 2011 - 10:09

    Rik:

    Watje,

    Je bent ook al bang voor zwanen!!

  • 28 Februari 2011 - 10:17

    Hemd:

    *springt in het vliegtuig*

  • 28 Februari 2011 - 20:18

    Bianca :

    ha meid nou je maakt het ook helemaal mee daar . dat had ik wel eens willen zien daar .jij met de kalkoen achter je aan haha leuke foto s tot gauw liefs bianca

  • 04 Maart 2011 - 16:17

    Tante Leon Uit Neer:

    Yuki, Yuki is gekomen
    Heeft m'n kalkoentje weggehaald
    Maar ik zal er niet om treuren
    Gauw een ander weer gehaald
    Tra-la-la-la-la-la

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianka

Heerlijk naar Australië om bij de Surf Club in Maroochydore te gaan trainen!

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 68576

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 29 April 2011

Trainen in Australië!!

Landen bezocht: